توفان دورین در حال تهدید سواحل غربی آمریکا

جهان صنعت نیوز: توفان دریایی دورین که گفته می شود یکی از قوی ترین توفان های سال های اخیر است، جزایر باهاما را در دریای کارائیب درهم نوردیده و حالا در حال هجوم به آمریکاست.

ابعاد وحشتناک ویرانی های به وجود آمده باعث شده است که دولت های محلی در آمریکا به شدت نسبت به عواقب این توفان نگران باشند.

ویدیوهای منشتر شده در جزایر آباکو خودروهای معلق در هوا و سقف های کنده شده و آب گرفتگی های شدید معابر را نشان می دهد.

در این باره بیشتر بخوانید: 

در چند روز گذشته افزایش سرعت بادهای این توفان باعث شده است که درجه خطر این توفان به ۵ افزایش داده شود. تا جایی که بلندی موج های ناشی از توفان گاهی اوقات به ۷ متر می رسد.

در حال حاضر شدیدترین توفان های منطقه در تاریخ معاصر بادهایی به سرعت ۲۸۵ کیلومتر را تولید کرده است.

سواحل شرقی آمریکا در انتظار این توفان هستند که علی رغم تجربه های فراوان این سواحل در مواجهه با توفان ها، نگرانی های زیادی از برخورد با این توفان دارند.

آخرین توفان خطرناک درجه ۵ که تاکنون تجربه شده است، در سال ۱۹۹۲ باعث کشته شدن ۶۵ نفر شد و ۶۳ هزار خانه را ویران کرد.

گفتنی است که شدت توفان ها بر اساس معیار سیفر – سیمپسون از یک تا ۵ درجه بندی می شوند

گزارش های حاکی است که با نزدیک شدن توفان دورین به غرب آمریکا مردم در ایالت های فلوریدا، جورجیا و کارولینای شمالی و جنوبی در شرایط اضطرای به سر می برند و دونالد ترامپ هفته گذشته سفرش به لهستان را لغو کرده و با مسئولان مدیریت بحران دیدار کرد تا آماده مواجهه با این توفان باشد.

رییس جمهور آمریکا در توییتی به این توفان واکنش نشان داد و در پیامی که برخی آن را عجیب خواندند آن «بی اندازه خطرناک» خواند که ویرانی هایش « خیلی خیلی شدید» خواهد بود.

با توجه به ابعاد گسترده این توفان هم اکنون ۲۰۰۰ هزار نیروی گارد ملی برای مقابله با آن در آماده باش به سر می برند و همین تعداد نیروی دیگر نیز در حال پایش سواحل ۱۹۳ کیلومتری فلوریدا هستند.

درحالی که گفته می شود این توفان هفته دیگر به سواحل آمریکا برخودر خوهد کرد مردم مناطق ساحلی با هجوم به فروشگاه های محلی در تلاش هستند که دارو و نیازهای روزانه خود را تهیه و ذخیره نمایند.

برای مطالعه درباره ویرانگرترین توفان های تاریخ کلیک کنید

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 45730
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا