روحانی: ویژگی شخصیتی ترامپ همه را سردرگم کرده است(۲)

جهان صنعت نیوز: رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران درباره بحث حقوق های نجوی گفت: کل پولی که گفتند دریافت شده است، بیشتر از ۳۰۰ میلیارد تومان نبود که از افراد گرفته شد. وی در ضمن به ویژگی شخصیتی ترامپ اشاره کرده و آن را برای انجام یک مذاکره مفید مناسبت ندانست. 

رییس جمهور که به جای ۳۰۰ میلیارد ریال عبارت «تومان» را به کار برده بود با تذکر اطرافیان سخن خود را اصلاح کرد.

روحانی بخشی از این مساله را تبلیغات انتخابی دانست و گفت: دولت سه لایحه در خصوص شفافیت به مجلس ارائه کرده است که نه تنها حقوق ها بلکه تمام مسائل مالی را شامل شفافیت خواهد کرد.

رییس دولت در ادامه گفت: لایحه مبارزه با مفاسد و سالم سازی نظام اداری در دستور کار دولت است و به زودی تقدیم مجلس خواهد شد که امیدواریم مجلس سریع تر به این دو لایحه رسیدگی کند. 

روحانی ادامه داد: لایحه سوم تعارض منافع است که به مجلس ارائه خواهد شد و این سه لایحه تنها راه مبارزه با فساد است. 

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار سی بی اس آمریکا درباره احتمال مذاکره با رییس جمهور جدید آمریکا با توجه به استیضاح ترامپ گفت: مشکل ما مذاکره با ترامپ نیست بلکه مساله این است که در یک مذاکره منافع ما تامین می شود یا ممکن است کاری ظاهری و نمایشی باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ترامپ ویژگی های شخصیتی خاصی دارد که کار را نه برای ما بلکه برای همه دنیا مشکل کرده است. ما اعلام کرده ایم که در صورت تامین شرایط ما، برای مذاکره با ۵+۱ که اصلی ترین آن برداشتن تحریم هاست ما آماده مذاکره هستیم، رییس جمهور آمریکا هر کسی باشد فرقی ندارد. 

گفتنی است که در باره شخصیت ترامپ تاکنون تحلیل های مختلفی ارائه شده است. 

دکتر مک آدامز که شخصیت ترامپ را به‌دقت بررسی کرده، معتقد است او در طول عمرش صفت‌هایی را به نمایش گذاشته است که شما از رئیس‌جمهوری آمریکا انتظار ندارید؛ برون‌گرایی بسیار بالا که با توافق‌پذیری بسیار پایین ترکیب شده است.

چنین ترکیبی از دو عامل شخصیت، پیش‌بینی‌کننده رفتارهای ناسازگارانه و خشمگینانه است. ترامپ به‌دلیل برون‌گرایی بسیار بالایش، ابایی ندارد که به دوربین‌ها و چشمان نگران خبرنگاران خیره شود و بگوید که از فلان توافق بین‌المللی خارج می‌شود. همان‌طور که ابایی ندارد آداب دیپلماتیک را رعایت نکند و در میانه یک نشست خبری با خبرنگار سی‌ان‌ان مجادله لفظی داشته باشد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 54811
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا