اقدام عجیب کمیته ملی المپیک برای فرار از محرومیت

جهان صنعت نیوز| سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو با انتشار نامه‌ای از کمیته ملی المپیک ایران، از یک اتفاق عجیب پرده برداشت.

فدراسیون جهانی جودو در تازه‌ترین مطلب منتشره بر روی خروجی سایت رسمی اش از نامه ارسالی کمیته ملی المپیک ایران پرده برداشت.

در این نامه کمیته ملی المپیک پیرو اتفاقات قبلی در جودو و رو به رو نشدن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، برای فرار از محرومیت با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی جودو تاکید کرده است که کاملا به منشور المپیک و “اصل عدم تبعیض” احترام خواهد گذاشت و فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران نیز به طور کامل از منشور المپیک و قوانین فدراسیون جهانی جودو تبعیت خواهد کرد.

این نامه با مضمون فوق تعبیر‌های متفاوتی دارد و سوالاتی را در این زمینه ایجاد می‌کند.

آیا این نامه به نوعی یک تعهدنامه برای رقابت‌های آتی است؟
آیا برای فرار از تعلیق و احتمال محرومیت است؟

به هر حال این نامه با هر تعبیری نوشته شده باشد به صورت تلویحی تایید می‌کند که ما از این پس باید با ورزشکاران رژیم صهیونیستی رو به رو شویم و دلایل سابق اعم از مصدومیت و شکست مصلحتی برای مجامع جهانی لو رفته است.

در این نامه به صراحت اعلام شده است که کمیته ملی المپیک ایران و به ویژه فدراسیون جودو به منشور المپیک و اصل عدم تبعیض پایبندند.

اگر چه در نامه فوق اشاره‌ای به حاضر نشدن ورزشکاران ایرانی در مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی نشده است، اما ارسال این نامه می‌تواند در رقابت‌های بعدی تبعاتی را برای ورزش ایران داشته باشد و این اتفاق بیشتر حول محور رشته‌های کشتی و جودو است که احتمال رویارویی ورزشکاران اسرائیل غاصب با نمایندگان ما بیشتر از دیگر رشته‌ها است.

ورزشی
شناسه : 17993
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا