رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ٩٨

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «فرزاد یوسفی » در جلسه ویدئو کنفرانس با مسئولان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی واحدهای اجرایی کشور گفت : ملاک حائز شرایط بودن نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استانی برای حضور در مجامع سراسری عالی و هیات‌های مربوطه اعتبار نامه هایی است که با مسوولیت و تضمین مدیرکل اجرایی و مسئول واحد تشکل های استان مربوطه صادر می شود .

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه گردهمایی از زمان شروع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت : تا زمان عادی شدن شرایط عمومی و عبور از بحران فعلی با موافقت وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی مهلت اعتبار تشکل ها تا زمانی که ممنوعیت برگزاری مجامع عمومی تشکل های کارگری و کارفرمایی برطرف شود تمدید شد .

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار گفت:  این زمان بهترین فرصت برای بازنگری و بازبینی پرونده های تشکل های کارگری و کارفرمایی که دارای نواقص و ایراد هستند است و افرادی که واجد شرایط نبوده و اعتبار نامه‌ای برای آنان صادر شده باشد احصاء و اعتبار نامه انتخابات آنان تصحیح می‌شود .

یوسفی تصریح کرد : با توجه به اختیاراتی که به ادارات کل اجرایی تفویض شده است واحدهای اجرایی با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند نسبت به تاسیس ، نظارت و ثبت تشکل‌ها اقدام کنند.

 وی با بیان اینکه پس از عبور از شرایط  فعلی اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی برگزاری سه مجمع تجدید انتخابات را در سال جاری در دستور کار قرار داده افزود: تجدید انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور، تجدید انتخابات مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران و تجدید انتخابات کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل از جمله این  برنامه‌هاست.

 وی در پایان یادآور شد؛  تنها آن دسته از نمایندگان می‌توانند در مجامع یادشده شرکت کنند که دارای شرایط کارگری بوده و دارای  تاییدیه از اداره کل استان مربوطه باشند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 100044
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا