زغال سنگی‌ها همچنان در بلاتکلیفی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  چندی پیش انجمن زغال سنگ ایران در نامه ای خطاب به معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خواستار ارائه تسهیلات تامین اجتماعی، مالیاتی و بانکی به معادن زغال سنگ و قرار گرفتن این معادن در فهرست مشاغل آسیب پذیر از شیوع کرونا شد.

سعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت و گو با جهان صنعت نیوز در این باره اظهار کرد که نامه های یادشده پاسخی به دنبال نداشته و بنابراین انجمن زغال سنگ برای پیگیری درخواست های خود در دو نامه پیشین، دو نامه دیگر منتشر کرده است. مخاطب های دو نامه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستند.

وی در توضیح بیشتر در این باره گفت: هر گونه پاسخی به این نامه تکلیف زغال سنگی ها را برای ادامه استخراج مشخص می کند.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران افزود: انجمن در نامه های جدید علاوه بر تسهیلات پیشین پیشنهاد دیگری دارد. بیماری کووید۱۹ جزء بیماری های شغلی محسوب نمی شود، بنابراین پیشنهاد می شود در مرحله اول دولت تکلیف این موضوع را مشخص کند.

وی ادامه داد: همچنین اگر قرار است کارفرما مسئولیت داشته باشد، همه معادن و کارگاه ها براساس بیمه مسئولیتی که دارند، وارد عمل شوند، به این صورت که از طریق بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ابلاغ شود با الحاقیه در قراردادهای بیمه مسئولیت و دریافت مابه‌التفاوت آن، کارگران فوت شده به دلیل این بیماری را مشمول مزایای بیمه مسئولیت قرار دهند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 100333
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا