تداوم روند ورود هولدینگ های اقتصادی بزرگ به بازار سرمایه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما امروز یکی از روزهای تاریخی بازار سرمایه را تجربه کردیم، اظهار کرد: با همکاری وزارت تعاون توانستیم یکی از مهمترین هولدینگ ها را در بازار سرمایه پذیرش کنیم که این کار عمق بازار سرمایه را افزایش می‌دهد و پاسخ مثبت و مناسب به کسانی است که علاقه دارند در این بازار کار کنند.

وی افزود: سایر بنگاه‌های بزرگ هم می‌توانند برای تامین امنیت سرمایه خود، آن را در این بازار وارد کنند که هم به اقتصاد کشور کمک می‌کند و هم سبب بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری کشور می‌شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه روند ورود هولدینگ های اقتصادی بزرگ به بازار سرمایه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که این تجربه فقط همین یکبار نباشد که اینطور هم نخواهد بود و این روند را ادامه می‌دهیم.

دژپسند ادامه داد: ما برای اینکه واگذاری ها صورت عمومی یابد و همه مردم بتوانند سهام بخرند، روش واگذاری‌ها را از روش بلوکی یا خرد به روش ای‌تی‌اف  تغییر دادیم که طی آن همه می‌توانند سهام بخرند و در دفعه اول از تخفیف هم برخوردار شوند که با این کار هم مالکیت را عمومی کردیم و هم از لحاظ مادی تخفیفی برای اولین خرید سهام قائل شدیم که از هفته دوم اردیبهشت این کار را آغاز می‌کنیم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 100507
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا