هیچ اوراقی در عملیات بازار باز فروخته نشد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  پس از اطلاعیه روز دوشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز ، یک بانک سفارش فروش قطعی اوراق بهادار دولتی خود را در روز سه‌شنبه (۲۶ فروردین‌ماه) و در حجمی محدود از طریق سامانه بازار بین‌بانکی به بانک مرکزی ارسال کرد.

 با توجه به بالا بودن قیمت پیشنهادی فروش اوراق که نشان‌دهنده عدم کمبود نقدینگی در بازار بین‌بانکی است، بانک مرکزی پیشنهاد مزبور را رد کرده و بنابراین در روز چهارشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) معامله‌ای نداشت.

همچنین، بانک مرکزی روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت‌ماه) در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی، دوباره عملیات بازار باز را اجرا می‌کند.

موضع بانک مرکزی (خرید یا فروش اوراق بدهی دولتی) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، در روز دوشنبه (اول اردیبهشت‌ماه) از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام خواهد شد.

پس از انتشار اطلاعیه فوق، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه (۲ اردیبهشت‌ماه) از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 100741
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا