بازار لیمو در قبضه محتکران خارجی

به گزارش جهان صنعت نیوز: چند روز پیش خبری مبنی بر کشف پنج سردخانه در مشهد منتشر شد که با بررسی های بیشتر مشخص شد دو تن از تبعه کشورهای همسایه با هدف گران فروشی اقدام به احتکار ۱۰۰ تن لیمو ترش و شیرین در یک سردخانه  کرده اند. با تاکید کارشناسان تغذیه بر تاثیر مصرف لیمو ترش در تقویت سیستم  ایمنی بدن در اوایل اسفند ماه سال گذشته این قلم ازمرکبات در میادین بار نایاب و در صورت وجود با قیمت بالا عرضه می شد.

اما این بار در ادامه روند شیوع بیماری کرونا محتکران با تداوم اقدامات سودجویانه سعی در به دست گرفتن بازار برخی مرکبات دارند .قانون حمایت صنفی در سال ۹۲ مصوب کرده اتحادیه‌ها باید تخلفات اصناف را به تعزیرات گزارش دهند اما در این مورد اتحادیه بار فروشان در وهله اول خبر را رسانه ای کرد در واکنش به خبر منتشر شده  سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی  با اظهار تعجب گفته : تعجب می‌کنم چند روز گذشته خبری دیدم که رئیس اتحادیه بار به راحتی می‌گوید لیموشیرین و لیموترش دست ۵ نفر است و اینها در زیرزمین‌های خود آنها را نگهداری می‌کنند. این سازمان یک مرجع رسیدگی است نه نظارتی ما به همه تخلفات واحدهای تولیدی زمانی رسیدگی می‌کنیم که سازمان حمایت از مصرف کنندگان گزارش گرانفروشی و احتکار را به ما بدهد.اتحادیه بیاید و به ما بگوید، اعلام رسانه‌ای کافی نیست و شاید مردم این انحصارها را بدانند ولی باید به ما رسمی بگویند.

مصطفی دارایی نژاد رئیسی اتحادیه بارفروشان میوه و تربار در این خصوص به جهان صنعت نیوز گفت: دو فردی که در ارتباط با احتکار لیمو ترش و شیرین دستگیر شده اند برای بررسی های بیشتر به قوه قضائیه معرفی شدند. اسامی این افراد که هر دو از تبعه کشورهای همسایه هستند در اختیار قوه قضاییه  است و در تلاش هستم تا دستور قضایی مبنی بر انتشار اسامی در رسانه ها را از قوه قضاییه دریافت کنم به احتمال قوی شنبه این اتفاق خواهد افتاد.

دارایی  نژاد درادامه اظهار کرد:باید با افرادی که در شرایط حساس باعث ایجاد بحران‌های دیگری در بازار می شوند برخوردهای سخت  قضایی صورت بگیرد. انتشار اسامی محتکران می تواند از بروز چنین اقداماتی در آینده جلوگیری کند.

وی در مورد سرنوشت محموله های کشف شده ادامه داد:۱۰۰ تن لیمو ترش و شیرین کشف شده در میادین بار توزیع شد واین اقدام باعث تنطیم قیمت آن در بازار  شده است. نگه داری این اقلام در شرایط نامساعدی بود و حتی در مواردی دیده شد که  در زیر زمین منازل مسکونی اقدام به احتکار کرده اند که می توانست در دراز مدت آسیب زا باشد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 100754
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا