افزایش داخلی‌سازی لوازم خانگی به ۳۰۰ میلیون دلار

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «عباس هاشمی» امروز (چهارشنبه) افزود: تعمیق ساخت داخل استراتژی است که از سوی وزارت صنعت، همچنین از سوی تشکل‌ها و ان. جی. او های صنعتی پیگیری می‌شود.

مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بخش قطعه سازی در کشور بسیار توانمند است، ادامه داد: وظیفه این انجمن به همرسانی قطعه سازان و تولیدکنندگان محصولات نهایی است تا با مذاکره با یکدیگر ایرادات را برطرف و در نهایت قطعات با کیفیت تولید شود.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: صنعت قطعه‌سازی اکنون در زمینه الکتروموتورها، فن ها، اواپراتورها، کندانسورها و کمپرسورهای برودتی توان بالایی دارد.

وی گفت: در زمینه صادرات هر چند با توجه به تحریم ها گمرک آمار صادرات را با احتیاط عنوان می‌کند، اما مطابق سوابقی که از تولیدکنندگان داریم سالیانه بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون دلار لوازم خانگی به سایر کشورها صادر می شود.

هاشمی تاکید کرد: همه امکانات و شرایط در کشور از منابع انسانی، سیاست‌گذاری‌های کلان، مواد اولیه مثل مواد پتروشیمی، مشتقات مس، مواد اولیه آلومینیومی، ورق های فولادی و غیره مهیا و قابل تامین است و فقط باید مدیریت خوبی داشته باشیم.

مدیرکل سابق صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با اشاره به برخی مشکلات در این زمینه یادآور شد: به طور نمونه تا یک سال پیش فولاد مبارکه محصولات خود را به صورت اعتباری به واحدهای صنعتی می فروخت، اما از زمانی که به بورس وارد شده فروش ها نقدی شده، این در حالی است که واحدهای تولیدکننده خود مشکل نقدینگی دارند.

وی گفت: انتظار می رود واحدهای بالادستی تامین کننده مواد اولیه همچون سابق این مواد را به صورت اعتباری در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند، زیرا خود واحدها نیز محصولات نهایی شان را به صورت اعتباری و مدت دار و نه به صورت نقد به مشتریان می فروشند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که بانک ها نیز در این مسیر همراهی بیشتری داشته و میزان تسهیلات اختصاصی به بخش صنعت را افزایش دهند، زیرا با توجه به شرایط کنونی، تحریک تقاضا در بخش مصرف می تواند یاری رسان باشد.

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 102013
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا