افزایش ۱۰ میلیون نفر به ظرفیت فرودگاه‌های کشور در دولت تدبیر و امید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد اسلامی ، پنجشنبه در آیین افتتاح ویدیوکنفرانس پروژه پایانه جدید فرودگاه شهرستان لامرد در استان فارس افزود: ارزش این سرمایه‌گذاری حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که در ۱۵ فرودگاه کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که همزمان، هم تجهیزات راداری و ناوبری و هم توسعه و بهسازی و ایجاد برج‌های مراقبت استاندارد، ظرفیت پارکینگ هواپیما، باندهای پروازی و بهسازی سطوح پروازی، رادارهای هواشناسی، پایانه‌های مسافربری، فضاهای مربوط به خدمات و پشتیبانی حوزه‌های پشتیبان مسافرت‌های هوایی، همگی در قالب ۳۵ طرح محقق می‌شود که پایانه جدید فرودگاه شهرستان لامرد نیز از جمله این طرح‌هاست.

اسلامی اظهار داشت: ۲۰ طرح دیگر نیز تا پایان دولت تدبیر و امید و عمدتا تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح آنها نیز حدود ۱۰ میلیون نفر دیگر به به ظرفیت فرودگاه‌های کشور افزوده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این طرح‌ها نیز شامل، پایانه‌های داخلی و بین‌المللی، باند پرواز، پارکینگ هواپیما، برج مراقبت و سیستم‌های راداری و ناوبری است که هم افزایش ظرفیت و هم توسعه قابلیت عملکرد، توسعه ایمنی و سلامت پرواز را به دنبال خواهد داشت.

ظرفیت پذیرش فرودگاه لامرد ۶ برابر افزایش یافت

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور هم گفت: با افتتاح پایانه جدید فرودگاه شهرستان لامرد، ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه ۶ برابر افزایش می‌یابد.

سیاوس امیر مکری، از طرح پایانه جدید فرودگاه لامرد به عنوان نخستین پروژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال جهش تولید نام برد و افزود:

ایده ساخت فرودگاه لامرد و فرودگاهی در جنوب استان فارس به سال ۱۳۵۶ باز می‌گردد که بعد از موقعیت‌یابی، عملیات اجرایی آن بعد از انقلاب آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال‌های پس از انقلاب، ساخت سطوح پروازی، پایانه‌های مسافری، ساختمان‌های جنبی عملیاتی، تاسیسات مربوطه و نصب تجهیزات هوانوردی در این فرودگاه انجام شد و در سال ۱۳۸۳ بنا به تشخیصی که در خصوص افزایش تقاضا برای پروازها در این منطقه وجود داشت، تصمیم به ساخت پایانه جدیدی گرفته شد.

او اظهار داشت: به دلیل برخی محدودیت‌ها این پروژه متوقف شد اما در ابتدای فعالیت دولت یازدهم روند تکمیل این پروژه از سرگرفته شد.مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: این پایانه در فضایی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه را تا ۹۰۰ هزار مسافر در سال افزایش می‌دهد.

امیر مکری گفت: هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی ساخت این پروژه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.او افزود: با ادامه طرح‌هایی که در این فرودگاه پیش‌بینی شده از جمله تکمیل دیوارکشی اطراف فرودگاه، محوطه سازی فرودگاه و بهسازی بخشی از عوامل پروازی، یک فرودگاه در خور و شان مردم استان، منطقه و شهرستان لامرد خواهیم داشت.

پایانه مسافری فرودگاه شهرستان لامرد شامل، ۲ سالن پروازهای داخلی و خارجی و ۲ سالن ترانزیت داخلی و خارجی با زیربنای پنج هزار مترمربع است.راه اندازی این پایانه باعث افزایش ۶ برابری ظرفیت پذیرش مسافر، بار و پرواز و ارایه خدمات بهینه به شهرستان‌های جنوبی استان فارس، شرق استان بوشهر، غرب استان هرمزگان و کمک به توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه می‌شود.

اعتبار اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۷۰ نفر شده است.شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 102278
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا