رشد مصرف برق صنایع در سال «رونق تولید»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  رشد مصرف بخش صنعت در سال ۹۸ در مقایسه با متوسط مصرف ۱۰ ساله ۸۷ تا ۹۷ نیز به میزان پنج دهم درصد افزایش یافته است. 

بر اساس این گزارش، سهم مصرف مشترکان خانگی مطابق این آمار در ۱۰ سال گذشته هیچ گونه افزایشی نداشته و رشد صفردرصدی را نشان می‌دهد.

سهم این مشترکان (خانگی) در بین مشترکان عمومی روند کاهشی داشته و با دو دهم درصد کاهش، از ۹.۳درصد درسال ۱۳۹۷ به ۹.۱درصد در سال گذشته رسید.

شاخص متوسط مصرف برق مشترکان در این گزارش هفت هزار و ۴۱۲ کیلو وات ساعت اعلام شده که نسبت به سال قبل آن ۱۳۵ کیلو وات ساعت رشد نشان می دهد.

متوسط برق مشترکان خانگی با ۶۸ کیلووات ساعت افزایش از دو هزار و ۹۶۰ کیلو وات ساعت درسال ۹۷ به سه هزار و ۲۸کیلو وات ساعت درسال گذشته رسید.

 گزارش مذکور از بهبود روند مصرف برق در بخش روشنایی معابر کشور حکایت دارد و سهم مصرف در این بخش با یک دهم درصد کاهش از ۱.۹ سال ۹۷ به ۱.۸ درصد در سال گذشته رسید. 

مصرف برق سایر مصارف نیز با یک دهم درصد افزایش، رشد ۷.۴ درصدی را نشان می‌دهد و همچنان به طور متوسط رشد یک دهم درصدی این بخش در ۱۰ سال گذشته تداوم دارد.

آمار تفصیلی صنعت برق در سال ۹۸ نشان می‌دهد سهم مصرف برق مشترکان کشاورزی پنج دهم درصد کاهش داشته که نسبت به کاهش متوسط دو دهم  درصدی مصرف این بخش در ۱۰سال گذشته کاهش بیشتری نشان می‌دهد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 102516
لینک کوتاه :