امام جمعه کن: فاصله مسئولین با برداشتن چند نرده در نماز جمعه کوتاه نمی‌شود

جهان صنعت نیوز| حجت الاسلام یحیی صالح نیا امام جمعه کن در خطبه های نماز جمعه گفت: خوشبختانه علی رغم کارشکنی های دشمنان انقلاب، به مدد مجاهدت شهدا وایثارگران و استقامت مردم عزیزایران چهل سال پیش رفتیم، اداره کشور سر وصدا نمی خواهد، همّت و غیرت ایران را جلو خواهد برد. اگر دروازه بان تیم ملّی می تواند توپ را با یک دست به عمق زمین حریف بیندازد جوانان کشور هم می توانند با همّت و غیرت توپ تحریم ها را  به زمین دشمن بیندازند.

وی افزود: یکی از ایرادها این است، که فاصله مسئولین از مردم زیاد شده است و این فاصله با برداشتن چند نرده در نماز جمعه و خریدن سنگک توسّط امام جمعه درست نمی شود.

صالح نیا گفت : ائمه جماعات وجمعه اکثرا در کنار مردم بوده و هستند و منظور مسئولینی هستند، که دست مردم به آن ها نمی رسد و فاصله یعنی این که شخصی که ۲۰ میلیون حقوق می گیرد، از کارگری که کار ندارد، خبر نداشته و ندارد.

وی گفت: یکی از ایرادها این است که بودجه فرهنگی کشور دست اهل فرهنگ نیست و بودجه فرهنگی هم دست مراکزی مثل شهرداری است، یکی از ایرادها این است، که نظارت بر امور برخی مجموعه ها دست خود آن مجموعه نباید باشد، این کار طبیعتا فساد می آورد.

صالح نیا اضافه کرد: به عنوان مثال باید اداره بهداشت کشور را مثل همه کشورهای پیشرفته از دست پزشک ها گرفته و به فعّالان حوزه سلامت بسپارید، استفاده از لوازم بهداشتی،  شیمیایی و داروهای شیمیایی موجب ده ها آفت از جمله سرطان ها و  بلوغ زودرس شده است و تا قبول نکنیم، مسیرمان اشتباه است، درست نمی شود.

امام جمعه کن گفت: از معضلات جامعه این است، که جوانان  باهوش و توانمند را در امور دخالت مشارکت نداده و با افراد ضعیف نمی شود، جامعه را چرخاند، چرا در کشوری که یکی از مهدهای دامداری است، قیمت گوشت به ۱۰۰ هزار تومان باید برسد، چرا در کشوری که این همه زمین دارد قیمت مسکن باید سر به فلک بکشد.

صالح نیا گفت: مسئولیّت پذیری در این کشور پایین آمده و قیمت خودرو را دستوری افزایش داده و گردن خودروسازان می اندازند، خود رئیس جمهور و وزیر باید پاسخگو باشند و اگر کشور را در چاله ای انداختید و نمی توانید اداره کنید کنار بکشید.

امام جمعه کن در پایان گفت: دهه مبارکه فجر نزدیک است، باید کاری کنیم مردم خودشان جشن بگیرند و خواهند گرفت، در روز ۲۲ بهمن امسال مردم دشمن شناس ما پرشورتر از همیشه در صحنه راهپیمایی حضور خواهند یافت.

عمومی
شناسه : 10386
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا