رشد قیمت گوشت و برنج نسبت به یک سال گذشته

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در یک ماه منتهی به اسفندماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته (سال ۹۷)، قیمت هر کیلوگرم برنج داخلی هاشمی درجه یک ۲۳ هزار و ۲۵۴ تومان با رشد ۴۲.۱ درصد بوده است.

همچنین در اسفندماه سال ۹۸ نرخ هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک ۱۱ هزارو ۵۱۸ تومان و برنج تایلندی (غیر از هومالی) هفت هزار و ۴۲۲ تومان رسید که به ترتیب ۰.۴ درصد و ۱۱.۷ درصد رشد داشتند.

گوشت گوسفندی (مخلوط) در اسفندماه سال ۹۸ به صورت میانگین ۸۸ هزار و ۸۰۲ تومان، و گوشت گوساله  ۷۴ هزار و ۱۴۸ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب  ۲.۴ درصد و ۰.۹ درصد کاهش داشته است. 

متوسط قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در اسفندماه ۹۸ به ۶ هزار و ۱۰۴ تومان و قیمت هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی پنج هزار و ۹۲۰ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳.۸ درصد و  ۱۵  درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در اسفندماه سال ۹۸ نزدیک ۱۲ هزارو ۷۳۵ تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (سال ۹۷) ۱۲.۶ درصد کاهش داشته است.

براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اسفندماه سال ۹۷ قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلاء ۱۶ هزارو ۲۲۲ تومان، برنج داخلی هاشمی درجه یک ۱۶ هزار و ۳۶۶ تومان، برنج پاکستانی باسماتی درجه یک ۱۱ هزار و ۷۳ تومان، برنج تایلندی (غیر از هومالی) ۶ هزار و ۶۴۳ تومان، گوشت گوسفندی (مخلوط) ۹۱ هزار و ۲۵ تومان، گوشت گوساله ۸۱ هزار و ۴۸۴ تومان، شکر سفید پنج هزار و ۳۶۲ تومان و شکر بسته ۹۰۰ گرمی پنج هزار و ۱۴۶ تومان و گوشت مرغ تازه ۱۴ هزار و ۵۷۹ تومان بوده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 103973
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا