قزاقستان واردات سیمان را ممنوع کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بهروز حسن الفت با بیان این مطلب اظهار داشت: این موضوع از طریق نمایندگی کشورمان در قزاقستان و همچنین سفارت این کشور در تهران در دست پیگیری است و به نظر می‌رسد دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم، افزایش تولید داخلی سیمان در این کشور، همزمان با کاهش ساخت‌ و سازها و کاهش صادرات این کشور است.

حسن الفت ادامه داد: براساس توضیحات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو، وزارت صنعت و توسعه زیرساخت‌های قزاقستان طی تنظیم مقررات جدید مورخ ۹ آوریل۲۰۲۰، واردات انواع خاصی از سیمان را از کشورهای ثالث به مدت ۶ ماه ممنوع اعلام کرد و مقرر شده این قانون به مدت ۱۰ روز پس از انتشار رسمی آن یعنی از ۲۷ آوریل مصادف با ۸ اردیبهشت۱۳۹۹ اجرایی شود. به طور خاص این ممنوعیت مربوط به سیمان کلینکر، سیمان پرتلند، سیمان آلومینا و سایر سیمان‌های هیدرولیکی است.

بر اساس این گزارش، به منظور بررسی و پیگیری این موضوع در بندر آکتائو رایزنی‌هایی از سوی نمایندگی ایران با سفیر در نورسلطان صورت گرفته و خواستار پیگیری در سطح ملی و از طریق گفتگو با مقامات وزارت امور خارجه و وزارت صنایع و توسعه زیرساخت کشور میزبان شده که این مهم در نورسلطان و از طریق سفیر در حال انجام است.

 

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 104012
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا