احتمال رشد قیمت بیت‌کوین

به گزارش جهان صنعت نیوز:  میرسهیل نیکزاد ، فعال در زمینه استخراج رمزارزها و خرید و فروش بیت‌کوین اظهار کرد: رویداد‌ هاوینگ دو هفته دیگر برگزار می‌شود. البته برگزاری این رویداد به این معنا نیست که پس از آن به سرعت قیمت بیت‌کوین افزایش یابد، همواره قیمت بیت‌کوین یکی دو ماه پس از این رویداد گران می‌شود.

او افزود: در حال حاضر قیمت بیت‌کوین نسبت به ماه گذشته تغییر کرده با این حال خرید این رمزارز در یک بازه شش ماهه می‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد.

نیکزاد در رابطه با وضعیت استخراج رمزارزها در شرایط کنونی بیان کرد: «ایران دیگر برای استخراج رمزارز مناسب نیست و دلیل این امر فقط کرونا نیست؛ به طور کلی استخراج رمزارز در ایران رانتی شده است.»

او افزود: بسیاری غیرقانونی فعالیت می‌کنند و خود را به دولت معرفی نمی‌کنند، ‌بسیاری دیگر در حال واردات دستگاه‌های ماینر قاچاق هستند.این فعال استخراج رمزارز گفت: «تعرفه برق ماینینگ به شدت افزایش یافته است و به هزار و ۴۰۰ تومان در کیلوبایت رسیده است.

نیکزاد  در رابطه با گرایش مردم به بورس و دوری آنها از ماینینگ بیان کرد: حجم سرمایه بورس بسیار زیاد است و دولت در حال هدایت آن است با این همه ماینینگ هم مشتریان خاص خود را دارد و تعداد متقاضیان استخراج رمزارز نیز در حال افزایش است.

سال گذشته بسیاری از مردم علاقه‌مند به ماینینگ بودند و بسیاری نیز معتقد بودند می‌توان از ظرفیت مناسب ایران برای ماینینگ استفاده کرده و ماینرها را دعوت به فعالیت در کشور کرد و با این اقدام ارزآوری داشت اما تعرفه بالای قیمت برق استخراج رمزارز به دلیل مصرف بسیار برق موجب شد بسیاری به صورت غیرقانونی به این امر اقدام کنند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 104040
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا