برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بازارچه‌های تخصصی گوهرسنگ‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «خداداد غریب‌پور» در نشست کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم‌گیری برای بهینه کردن وضعیت گوهرسنگ‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: برای افزایش سهم تجارت جهانی در این صنعت، در گام نخست، سهم نیم درصدی تا سال ۱۴۰۵ برنامه ریزی شده است.

وی افزود: کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم گیری بهینه کردن وضعیت گوهرسنگ ها در ایران و رفع چالش های فرآوری توسعه این صنعت در کشور تشکیل شده و راهبری آن بر عهده ایمیدرو است.

رییس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: کارگروه یاد شده دارای کمیته‌های تخصصی راهبردی، اصلاح قوانین، بازار و تجارت، اکتشاف و استخراج تشکیل و بررسی طرح مطالعاتی تدوین نقشه راه و برنامه های عملیاتی این صنعت انجام شده است.

رایزنی با گمرک برای رفع موانع

غریب پور با بیان اینکه موانع قانونی در تجارت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مرتبط با گمرک پیگیری خواهد شد، گفت: به منظور رفع مشکلات صنعت گوهرسنگ ها، نظرات کارشناسی این کارگروه، در شورای عالی معادن بررسی می شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: براساس برنامه توسعه گوهرسنگ ها، همچنین بسترسازی برای پرورش «مروارید» با همکاری سازمان شیلات ایران و با مشارکت بخش خصوصی در منطقه پارسیان آغاز شده است.

وی افزود: پیگیری پروژه های اکتشاف گوهرسنگ ها امسال در دستور کار قرار گرفته و تجمیع داده های حاصل از مطالعات انجام شده اکتشافی در کشور و برنامه‌ریزی برای پی جویی در محدوده‌های پیشنهادی در برنامه است.

سالانه بطور متوسط ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال کشور استخراج می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد آنها مصالح ساختمانی است.

 

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 104254
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا