فرجه سه ماهه به اصناف از سوی بانک ها رعایت نمی شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  قاسم نوده فراهانی افرود: کارکنان اصناف نسبت به اجرایی نشدن دستورالعمل بانک مرکزی از سوی بانک هامعترض هستند چراکه توان مالی وصول چک ها را ندارند و با برگه شدن هر چک چند نفر درگیر میشود.

وی ادامه داد: اوج فروش اصناف در اسفندماه است که با توجه به گسترش ویروس کرونا و بسته شدن مغازه ها و فروشگاه ها کارکنان آنها بسیار متضرر شدند، اکنون که مقرر شده تسهیلات بعد از سه ماه با سود ١٢ درصد پرداخت شود باز هم بانک ها به وظیفه خود عمل نمی کنند.

نوده فراهانی تصریح کرد: همچنین صاحبان اصناف از دولتمردان توقع دارند درخواست های بیمه بیکاری را زودتر بررسی و از آنها حمایت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران اضافه کرد: مقرر شده میزان مالیات نیز با توجه به اظهار نامه کارکنان اصناف تعیین شود.

نوده فراهانی همچنین در خصوص میزان توجه کارکنان اصناف نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی مبارزه با کرونا گفت: ماموران مراکز بهداشت و سازمان های تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت استان تهران به صورت مستمر بر نحوه فعالیت اصناف، رعایت مسائل بهداشتی و قیمت کالا نظارت دارند.

وی تصریح کرد: اگر صاحبان اصناف مسائل بهداشتی را رعایت نکنند پس از یکبار تذکر در صورت تکرار محل کسب و کار آنها پلمب می شود.

نوده فراهانی افزود: تعداد اندکی از صاحبان اصناف دستوالعمل بهداشتی مبارزه با کرونا را به صورت کامل اجرا نمی کردند که پس از تذکر اکنون نکات بهداشتی را به صورت کامل رعایت می کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که اصناف پرخطر در تهران از چه زمانی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: تاکنون دستورالعملی در این خصوص از سوی ستاد مقابله با کرونا استان تهران به ما ابلاغ نشده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 104802
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا