رشد قیمت موبایل به تبعیت از دلار

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی بکایی ، فروشنده آیفون در بازار موبایل گفت: قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اما در مقایسه با سه ماه گذشته قیمت‌ها افزایش چشمگیری داشته‌اند. دلیل این امر نیز افزایش قیمت دلار است، به طور کلی قیمت موبایل به دلار وابسته است.

او افزود: مدتی به دلیل شیوع کرونا جنس بسیار کم شد، واردات موبایل نیز با مشکلاتی همراه بود که این امر در تمام دنیا وجود داشت و مختص ایران نبود. زمانی که برندها تعطیل هستند مشخص است که تولید کالا نیز کم می‌شود و البته حمل‌ونقل کالا نیز به دلیل کرونا متوقف شده بود. تمامی این عوامل منجر به افزایش قیمت موبایل شد، البته در تمام دنیا!

بکایی گفت: در زمانی که بازار سنتی موبایل در ایران تعطیل بود، بسیاری از فروشندگان و تامین‌کنندگان کالا، اجناس خود را در فروشگاه‌هایی مانند دیجی کالا عرضه می‌کردند و اجناس در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت و بازار راکد نشده بود اما فعالیت آن به فروشگاه‌های مجازی منتقل شده بود. او تاکید کرد: بسیاری از مشتریان تصور می‌کنند کالاها در ایران گران‌تر از تمام دنیا فروخته می‌شوند اما ایرپاد در ایران ارزان‌تر از آمریکا فروخته می‌شود.

این امر یک دلیل منطقی دارد، زمانی که هزار عدد جنس از یک محصول سفارش می‌دهید، دیگر کارخانه مورد نظر کالا را با قیمتی که در سایت درج کرده به شما نمی‌فروشد و قیمت کالا ارزان‌تر می‌شود. این فعال بازار موبایل در رابطه با مشکلات واردات موبایل به کشور بیان کرد: بوروکراسی اداری و چالش‌های ترخیص کالا از گمرک همواره وجود دارد. واردات و ترخیص کالا یک پروسه زمان بر است و این امر همواره وجود دارد. او در رابطه با مشکلاتی که کرونا در واردات موبایل ایجاد کرده بود بیان کرد: دیگر کشورها حمل‌ونقل کالا را مانند پیش از شیوع کرونا انجام می‌دهند و حمل‌ونقل اجناس در دنیا از سر گرفته شده است. دیگر مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده نیز در تمام دنیا یکسان است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 105102
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا