در نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران مطرح شد؛

تولید ۲۸ میلیون تنی گل گهر در سال جاری

جهان صنعت نیوز| افزایش قریب به صد درصدی میزان صادرات کل محصولات فولادی در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده آن است که علی رغم فراز و نشیب‌های اقتصادی کشور در سال‌‏های اخیر، صنعت فولاد و معدن توانسته روند رو به رشد خود در زمینه تولید و صادرات را حفظ کند. حال در شرایطی که اعمال تحریم‌های جدید بر کشور امکان مبادلات اقتصادی با سایر کشورها را محدود می‌کند، لازم است با ارتقای سطح کیفی محصولات، بهبود تعاملات تجاری با سایر کشورها و از همه مهم‏تر؛‌ هم‌افزایی و تضارب آرای فعالان حوزه صنعت و معدن با یکدیگر در جهت حفظ و رشد میزان و کیفیت تولید و صادرات محصولات فولادی کشور تلاش کرد. همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران نیز برگزارشد تا با حضور فعالان این صنعت محلی برای تبادل دانش و توان مندی فراهم کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز با حضور در نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار درباره تازه ترین دست آوردهای این شرکت توضیح داد و گفت: در سال جاری حدود ۲۷ میلیون تن مجموع گندله و کنسانتره تولید شده است که این میزان تولید ۷ درصد بیش از برنامه تنظیم شده است و تا پایان سال به تولید ۲۸ میلیون تن نیز دست خواهیم یافت. همچنین سال آینده در صورت تامین سنگ، رسیدن به ۳۰ میلیون تن تولید را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. امسال ۱۵ میلیون تن سنگ از معادن مختلف خریداری کرده‌ایم. در ۱۰ ماهه امسال به فروش ۷۴۰۰ میلیارد تومانی رسیدیم.

تقی زاده همچنین در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای این شرکت افزود: ۴۲ پروژه در مجموعه گل گهر در دست اجرا است که از مهمترین آنها می‌توان به تولید ۳ میلیون تن ورق فولادی، ۱.۲ میلیون تن فولاد در جهان فولاد و انتقال آب خلیج فارس اشاره کرد. شایان توجه است که احداث بیمارستان سیرجان توسط گل گهر حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همچنین در ادامه با توضیح درباره شرایط تولید این شرکت افزود: سرانه تولید در گل گهر از ۱۵ به ۳۰ هزار تن افزایش یافته است. همچنین طی سه سال اخیر بالغ بر ۸۰۰۰ نفر اشتغالزایی در گل گهر انجام شده است و این موضوع از بزرگترین افتخارات این شرکت است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 10663
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا