ایمنی در شبکه حمل و نقل سبز را چه چیز تهدید میکند؟
به گزارش جهان صنعت نیوز: سعید رسولی مدیر عامل شرکت راهآهن ۲۹ اردیبهشت ماه در جلسه فوق العاده ستاد ارتقا ایمنی گفت: از این پس در صورت وقوع سانحه، با همه عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راهآهن شود، سلب خواهد شد.
تلاش راه آهن جمهوری اسلامی افزایش ایمنی در سیر قطارهای مسافری و باری است؛ نظارت بیشتر بر تعمیرات واگنها و افزایش دقت عمل پستهای بازدید و نگهداری خطوط و راهبری قطارها از تمهیدات شرکت راه آهن برای کاهش تعداد سوانح ریلی است با این حال هر چند وقت یکبار شاهد وقوع سوانح ریلی در مناطق مختلف کشور هستیم.
روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای بعد از حادثه شب گذشته در ۱۰ کیلومتری پرند نوشت: یک لکوموتیو و یک واگن از قطار مسافری مشهد – همدان، حدود ساعت ۲۲ شب گذشته در پل ورودی ایستگاه پل جدایش در ۱۰ کیلومتری پرند از خط خارج شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت راه آهن در این سانحه، به مسافران آسیبی وارد نشده و با اتوبوس جابجا شدند با این حال اورژانس کشور از مصدومیت پنج مسافر که ظاهرا مهماندار این قطار بودند، خبر داده است.
هنوز علت این حادثه اعلام نشده اما پیشتر در گزارشی از افزایش پیچ دزدی از سوی سارقان در مسیرهای ریلی خبر داد که شبکه حمل و نقل سبز را با مشکل جدی مواجه کرده است.
کارشناسان معتقد هستند که افزایش مراقبت از خطوط راهآهن باید در دستور کار قرار گیرد و مدیران وقت شرکت راه آهن هم اخیرا در تلاش برای افزایش کیفی سفرها چند مراسم بهره برداری از واگن های نو و بهسازی شده را برگزار کرده اند.
مسیرهای ریلی به مراقبتهای دائمی و همیشگی نیازمند است و البته مامورهایی دائما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف هستند از همه مسیرهای خطوط راه آهن بازدید داشته باشند تا اگر با بازشدگی پیچها مواجه بودند فورا اقدام به بازسازی مسیر داشته باشند.
با این حال در دو سال اخیر بیش از ۶ مورد سانحه ریلی با شدت و ضعف متفاوت گزارش شده که لازم است با پیشگیری از دلایل وقوع این حوادث، اطمینان مردم در استفاده از حمل و نقل ریلی افزایش یابد.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
لینک کوتاه :