مصوبه ساخت پلاسکو به شهردار و استاندار تهران ابلاغ شد

جهان صنعت نیوز| «فرزانه صادق‌مالواجرد» در نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار و انوشیروان محسنی بندپی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان تهران، این مصوبه شورا را ابلاغ کرد.

در متن مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۲۴ دیماه ۹۷ درباره مصوبه ۲۶ شهریورماه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران درباره میزان بارگذاری پروژه ساختمان پلاسکو را با توجه به تصمیم های اتخاذ شده در جلسه اسفندماه ۹۵ بررسی و اجرای آن را منوط به تحقق شرایطی تایید کرد.

در شرایط قید شده آمده است: میزان بارگذاری طرح با توجه به موافقت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جلسه ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در محل استانداری تهران در سقف طبقات تعیین شده در مصوبه کمیسیون ماده ۵، فقط محدود به تامین مجموع زیربنای واحد تجاری دارای حقوق مکتسبه پیش از تخریب، یادمان شهدای آتش‌نشان و فضای تاسیسات و پشتیبانی از جمله پارکینگ شود؛ بنابراین ساخت زیربنای تجاری مازاد بر حقوق مکتسبه قبلی مورد تایید نیست.

براساس این مصوبه، پارکینگ موردنیاز ساختمان مطابق ضوابط ملاک‌عمل طرح تفصیلی (در داخل ساختمان یا نزدیکترین فاصله ممکن) با هماهنگی شهرداری تهران تامین شود.

سی ام دیماه ۱۳۹۵، ساختمان اداری، تجاری پلاسکو تهران دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت فرو ریخت. در این حادثه ۱۶ آتش نشان و چهار نفر از شهروندان جان باختند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 10995
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا