اقدام جدید اتریش برای بازگرداندن گردشگران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  برای کشوری که مایل به بازگشایی مرزهای داخلی خود برای تعطیلات تابستانی است برنامه جسورانه اتریش برای آزمایش گسترده ویروس کرونا از پرسنل هتل‌ها می‌تواند به بهبود اوضاع صنعت گردشگری بسیار کمک کند.

اتریش برای امیدوار کردن آلمانی‌ها و سایر گردشگران در تابستان امسال برنامه‌ ریزی گسترده‌ای را برای آزمایش ویروس کرونا از کارکنان هتلها برای غربالگری در نظر گرفته است و در نظر دارد شیوع گسترده این بیماری در یک پیست اسکی بسیار مجهز را از یادها پاک کند.

اتریش نیز مانند آلمان در ابتدای شیوع این ویروس در کشور قرنطینه‌ جدی را اجرا کرد و اکنون پس از بیش از یک ماه محدودیت‌ها را کاهش داده‌است. فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و برخی موزه‌ها بازگشایی شده‌اند و هتل‌ها از ۲۹ ماه می شروع به فعالیت می‌کنند.

صدراعظم زباستیان کورتس روز پنجشنبه در نشست خبری گفت: “برای آزمایش هرچه بیشتر پرسنل هتل ها که ممکن است بسیار زیاد با مهمان‌ها در تماس باشند ما سرمایه گذاری زیادی خواهیم داشت تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنیم و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.”

جهانگردی به طور مستقیم ۸ درصد از تولید اقتصادی اتریش یا حدود ۱۵ درصد از جمله بخش‌های مربوط را شامل می‌شود. کشور همسایه آلمان بزرگ‌ ترین منبع گردشگر خارجی این کشور است و به گفته‌ی صدراعظم ، مرز مشترک این دو کشور ماه آینده کاملا باز خواهد شد.

هنوز هم خاطرات پیست اسکی، همانجایی که ویروس کرونا از چوب‌های اسکی به ریه‌ها مهاجرت کردند و باعث این قرنطینه طولانی شدند، تازه است. صدها گردشگر از آلمان، نروژ، ایسلند و جاهای دیگر آلوده شده‌اند. هارالد ماهر رئیس اتاق بازرگانی اتریش گفت: برای آزمایش از ۶۵.۰۰۰ کارکنان هتل در هر هفته و از تاریخ ۱ ژوئن کنسرسیومی از آزمایشگاه‌های خصوصی تشکیل می‌شود. در حال حاضر آتریش روزانه از  ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ نفر آزمایش ابتلا به ویروس کرونا به عمل می آورد.

‌ کورتس اضافه کرد: “در کدام کشور از جهان می‌توانید به تعطیلات بروید و بتوانید ادعا کنید از کسانی که با آن‌ها در تماس هستید مثل  پیشخدمت‌ها، مرتباً آزمایش گرفته می‌شود؟ تعداد این کشورها بسیار اندک خواهند بود. “

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهخواندنی
شناسه : 110142
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا