نرخ سکه و دلار امروز ۱۸ خرداد ۹۹

به گزارش جهان صنعت نیوز:  نرخ خرید هر دلار در ساعت ۱۳ امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و فروش ۱۶ هزار و ۹۳۰ تومان بود.

قیمت خرید هر یورو نیز ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۱۸ هزار و ۷۲۶ تومان و هر دلار ۱۶ هزار و ۶۰۲ تومان بود.

هر حواله دلار در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته، ۱۷ هزار و ۶۳۶ تومان فروخته شد، حواله یورو نیز ۱۵ هزار و ۶۸۰ تومان به فروش رسید.

بازار ارز در هفته‌های اخیر همراه با سایر بازارهای موازی، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد به‌طوری که نرخ دلار به مرز ۱۸هزار تومان نیز نزدیک شد، اما پس از  افزایش عرضه ارز و کاهش سفته‌بازی و همچنین نظارت بانک مرکزی به تدریج قیمت‌ها روندی نزولی یافت.

افزایش ۶۵ هزار تومانی بهای سکه

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (یکشنبه) با رشد ۶۵ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هفت میلیون و ۳۳۵ هزار تومان فروخته شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ امروز هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۶۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۱۱ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و ۸۱ هزار تومان به فروش رسید.

نوسان قیمت اونس در بازارهای جهانی به عنوان مهم ترین عامل افت و خیز نرخ سکه و طلا در معاملات بازارهای داخلی به شمار می‌رود.

قیمت اونس که در اوایل هفته گذشته به حدود یک هزار و ۷۴۰ دلار نیز رسیده بود، پس از بهبود شاخص‌های اقتصاد جهانی، روندی نزولی یافت.

بر این اساس، قیمت اونس با افت حدود ۵۰ دلاری نسبت به اوایل هفته گذشته، به یک هزار و ۶۸۵ دلار رسیده، بهای اونس پس از شیوع ویروس کرونا و افت شرایط اقتصادی کشورها روندی افزایشی یافته است.

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 112614
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا