سهم ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای توسعه ناوگان عمومی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در پی انتشار مطالبی به نقل از رییس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای ناوگان عمومی در نظر گرفته شده که اختصاص نیافته است، سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه اعلام کرد: این عدد و نیز عدم اختصاص این مبلغ از اساس نادرست است و مشخص نیست اعلام عدد ادعایی بر چه اساسی صورت گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه از محل بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با تضمین ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری برای تهیه خرید ناوگان اتوبوسرانی تهران و ۱۲ شهر کشور مجوز انتشار اوراق مشارکت معادل ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و به منظور توسعه شبکه حمل و نقل ریلی شهری (مترو) در تهران و ۹ کلان شهر کشور ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صادر شده است که معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت فوق، سهم شهرداری تهران در خصوص توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل خطوط مترو تهران است.

در صورت هماهنگی شهرداری با بانک مرکزی و نیز بانک عامل، امکان انتشار اوراق و تأمین ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل شبکه ریلی شهری انجام خواهد شد.

برای بازسازی یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و ۵۰ هزار موتورسیکلت فرسوده شهرهای تهران و اصفهان با استفاده از منابع بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه سنواتی اقدام شده است.

بر این اساس، تاکنون ۵۹۱ میلیاد ریال نیز پرداخت شده و مقرر است با استفاده از تسهیلات بانکی- وجوه اداره شده و آورده متقاضی، برنامه اجرایی آن عملیاتی شود.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 113479
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا