توان تولید انواع موتورسیکلت برقی در کشور وجود دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در جلسه هماهنگی به منظور بررسی و رفع موانع پیش روی صنعت موتورسیکلت کشور با حضور «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارت صنعت و اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت چهار موضوع اساسی مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شد که مهمترین آن، تخصیص ارز قطعات مورد نیاز برای تولید بود.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شد تا برای تامین ارز مورد نیاز واردات این قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید، از محل ارز حاصل از صادرات اقدام شود.

اکنون چهار واحد تولیدکننده در حوزه تولید موتورسیکلت فعالیت دارند.

همچنین درخصوص رفع مشکل تامین قطعات یدکی انواع موتور نیز مقرر شد تا با ابلاغ معاونت امور صنایع وزارت صنعت، محدودیت‌های وارداتی برای تامین قطعات یدکی برداشته شود.

برپایه این گزارش، نقطه قوت تولید موتورهای برقی در کشور آن است که توان تولید باتری آنها در کشور وجود داشته و داخلی‌سازی شده است.

همچنین بنا به اعلام انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، در صورت حمایت از تولید، امکان تولید ۲۰ هزار دستگاه موتور برقی تا پایان سال وجود دارد.

در این جلسه مقرر شد تولید موتورسیکلت برقی از دو طریق عقد تفاهم‌نامه با شهرداری تهران و استفاده از منابع ماده ۱۲(حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوخت) و نیز آگاهی‌رسانی و تشویق مردم به توسعه فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی نیز با توجه به تاثیرات مطلوبی که بر هوای پاک کلانشهرها از جمله تهران دارد، انجام شود.

انجمن موتورسیکلت همچنین متعهد شد تا عمق ساخت داخل انواع موتور را از ۵۰ به ۶۰ درصد افزایش داده و مراکز ساخت داخل را به منظور کاهش ارزبری محسوس راه‌اندازی کند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 115065
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا