xtrim

حذف پست‌های جنجالی ستاد تبلیغاتی ترامپ از فیس‌بوک

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در این تبلیغات جنجالی از معترضان به نژادپرستی در آمریکا به عنوان اراذل و اوباش خطرناک گروه‌های چپ افراطی یاد شده بود که در خیابان‌ها به راه افتاده و هرج و مرج و بی‌نظمی مطلق ایجاد کرده‌اند.

در این پست‌ها همچنین یک مثلث وارونه به چشم می‌خورد که به گفته گروه‌های ضدنفرت، شباهت فوق‌العاده‌ای به نمادی دارد که نازی‌ها در جنگ جهانی دوم برای شناسایی زندانیان در اردوگاه‌های کار اجباری استفاده می‌کردند.  

بر طبق آماری که گروه دیده‌بان ترقی‌خواه میدیا مترز (Media Matters) در حساب توییتری خود منتشر کرده، کارزار انتخاباتی ترامپ تاکنون ۸۸ تبلیغ حاوی علامت مثلث وارونه قرمز رنگ را منتشر کرده که به گفته این گروه، یادآور یکی از نمادهای ننگین نازیسم است.

opal

یکی از سخنگویان شرکت فیس‌بوک در این باره می‌گوید: ما این پست‌ها و تبلیغات را به دلیل نقض سیاست پلتفرم خود در قبال نفرت پراکنی سازمان یافته حذف کردیم. سیاست ما بر منع استفاده از نماد یک گروه نفرت (hate group) برای اشاره به زندانیان سیاسی است آن هم بدون اینکه این نماد را محکوم کرده و یا درباره آن توضیحی ارائه داده شود.

در این تبلیغات انتخاباتی، همچنین از طرفداران ترامپ خواسته شده بود تا در کنار او ایستاده و گروه ضد فاشیسم «انتیفا» (ANTIFA) را سازمان تروریستی بنامند.

همزمان با آنکه اعتراضات به قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا به خشونت کشیده شد، ترامپ جنبش غیرمتمرکز ضد فاشیستی آنتیفا را یک سازمان تروریستی نامید.

پیش‌تر در جریان اعتراضات نژادپرستانه در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا، حامیان جریان برتری طلبی سیدپوستان با امضای توماری از ترامپ خواسته بودند این سازمان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

در سه هفته گذشته، فیس‌بوک به دلیل اتخاذ سیاستی منفعلانه در قبال اظهارات تحریک‌آمیزی که ترامپ در روز ۲۹ مه (۹ خرداد ۹۹) درباره معترضان مینیاپولیس در فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر کرد، در مظان انتقادات بوده است.

مارک زاکربرگ بنیانگذار این پلتفرم اجتماعی ابتدا گفت که اظهارات ترامپ با سیاست‌های فیس‌بوک منافاتی ندارد اما یک هفته بعد با شدت گرفتن موج انتقادات، از موضع خود عقب نشینی و اعلام کرد فیس‌بوک سیاست‌های خود را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 115349
لینک کوتاه :