افتتاح باند رفت قطعه۲ آزادراه تهران- شمال تا قبل از بهار ۱۴۰۰
به گزارش جهان صنعت نیوز: «محمد اسلامی» امروز (دوشنبه) دوم تیرماه و بعد از بازید از روند تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران- شمال ، گفت: امیدوار هستیم با اختصاص تامین مالی به موقع که در بازدید امروز نوبخت از آزادراه درباره آن تصمیمگیری شد پروژه طبق زمانبندی پیش رود.
وی اضافه کرد: در شرایط سخت دولت با اراده کامل و بنیاد مستضعفان با همکاری کامل، تصمیم دارد با تحویل باند رفت قطعه دوم، مسیر رسیدن به شمال را برای مردم تسهیل کند.
وزیر راه با اعلام اینکه تکمیل کل قطعه دوم آزادراه تهران- شمال پنج سال طول میکشد، گفت: ۵۰ درصد سرمایهگذاری ساخت این قطعه با دولت و ۵۰ درصد دیگر با بنیاد مستضعفان است. ضمن اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا باند رفت قطعه دوم ساخته شود.
اسلامی اضافه کرد: تامین مالی ساخت باند رفت از طرف سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و امیدواریم با اختصاص سهم به موقع بنیاد تا قبل از بهار امسال این طرح افتتاح شود.
وی گفت: تصمیم گرفتیم برای افتتاح، طبق برنامه خریدهای لجستیکی سریعتر انجام شود و کارگاهها سه شیف فعال باشند.
برنامه دولت، تکمیل پروژههای نیمه کاره و مهم کشور و همچنین تسهیل مسافرت شهروندان به شمال کشور با تکمیل قطعات باقی مانده آزادراه تهران- شمال است.
بعد از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران- شمال به طول ۳۲ کیلومتر، برنامه دولت تدبیر و امید تکمیل و افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران- شمال است؛ شیووع ویروس کرونا برای مدتی کارگاههای عمرانی در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال را تعطیل کرد اما مجددا از اوایل اردیبشهت ماه پروژه فعال شد.
منطقه یک آزادراه تهران- شمال حدفاصل تهران تا سه راهی شهرستانک است و از سه راهی شهرستانک تا پل زنگوله به عنوان قطعه دوم این آزادراه مسیری ۲۲ کیلومتری است که اکنون با پیمانکاری بنیاد مستضعفان و مشارکت مالی دولت درحال ساخت است.
این قطعه از آزادراه تهران- شمال شامل ۵۷ دستگاه تونل، به طول ۳۱.۰۶۶ متر و ۳۳ دستگاه پل به طول ۳.۷۲۹ متر است.
اکنون قطعه دوم آزادراه تهران – شمال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به غیر از تونل ۶ هزار۴۰۰ کیلومتری البرز است. مسیر رفت این تونل و تونل میانی آن حفاری شده و در مسیر برگشت نیز این حفاری در حال انجام است.
منطقه ۳ آزادراه تهران- شمال اکنون در دست مطالعه قرار دارد و منطقه ۴ حدفاصل مرزن آباد تا چالوس به طول ۲۰ کیلومتر بیش از ۴ سال است که به بهره برداری رسیده است.
برای قطعه یک این آزادراه بیش از ۳هزار میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل قطعه دوم نیز به بیش از ۲هزار۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه و اعتبار نیاز است که قرار است مدل های جدید مالی تامین شود.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
لینک کوتاه :