جنجال آفرینی‌های جدید مشاورین اقتصادی ترامپ

به گزارش جهان صنعت نیوز:  کوین هاست- مشاور اقتصادی دونالد ترامپ که قرار است طی هفته های آتی از سمت خود کناره گیری کند در اظهارتی بی سابقه گفت: خیلی خوب است که وضع آمارهای اقتصادی رو به بهبود است اما فکر می کنم همه باید در این خصوص که آخر سر چه می شود، نگران باشند. این شوک با هر چیزی که قبلا دیده ایم فرق دارد.

وی هدف خود از خدمت در شورای مشاورین اقتصادی کاخ سفید را افزایش توان مدیریت اقتصادی دولت با توجه به آمارهای دقیق دانست و افزود: وقتی که سر کار برگشتم میلیون‌ها سوال وجود داشت که باید برای آن ها راه حل پیدا می شد؛ به یک ایده جدید نیاز بود. الان عملکرد اقتصادمان خیلی خوب است چون ابزارهای در اختیار خود را به نحو مناسب استفاده کرده و ابزارهای لازم را توسعه داده ایم.

در شرایطی که به طور متوسط روزانه ۸۰۰ آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند، پیشتر در اقدامی جنجالی مدعی شده بود مرگ و میر ناشی از کرونا به صفر رسیده است.

از سوی دیگر اظهارات پتر ناوارو- مشاور تجاری ترامپ در خصوص جنگ تجاری با چین جنجال آفریده است. ناوارو در مصاحبه با فاکس نیوز گفته است جنگ تجاری با چین هنوز تمام نشده و رئیس جمهور ترامپ نیز تلویحا در توئیتر نوشته است توافق تجاری هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

با این حال ناوارو گفته است در خصوص این اظهارات سو تفاهم ایجاد شده و منظور وی این بوده است که پس از عدم همکاری چین در خصوص منشا ویروس کرونا، آمریکا اکنون اعتماد کمی به حزب کمونیست چین دارد.

چین و آمریکا اواخر سال قبل پس از مدت ها اختلاف نظر بر سر مسائل تجاری به یک توافق اولیه دست یافته بودند. با این حال هنوز چین به دلیل مساله کرونا نتوانسته است به تعهدات خود در فاز اول به طور کامل عمل کند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 116310
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا