دخالت در امور فدراسیون فوتبال وظیفه وزارت ورزش نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «مهدی علی‌نژاد» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مورد قرارداد «مارک ویلموتس» با فدراسیون فوتبال،  اظهار داشت: اگر در جایی سوء جریانی ببینیم، ابزارهای نظارتی را فعال می‌کنیم و از دستگاه‌های حقوقی کشور می‌خواهیم که در این موضوع ورود کنند. اینکه ما از بخشی از مفاد قراردادها مطلع باشیم،  این موضوع وجود دارد اما اینکه بخواهیم در آن دخالت کنیم، این وظیفه ما نیست.

وی در خصوص تحمیل هزینه‌های فدراسیون‌ها به وزارت ورزش ورزش، بیان داشت: ما یا باید قبول کنیم که فدراسیون‌ها استقلال دارند و یا باید بگوییم همه چیز به دولت وابسته است. اگر اولی است که نه بحث مالی و نه بحث حقوقی به ما ارتباط پیدا نمی‌کند و اگر دومی است که این نیز برای نهادهای بین‌المللی قابل قبول نیست.

علی‌نژاد در مورد اعتراض اعضای تیم ملی فوتسال زنان مبنی بر دریافت نکردن پاداش قهرمانی در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: به صورت دقیق از این بحث مطلع نیستم و نمی‌دانم که این قول از طرف فدراسیون بوده و یا از طرف وزارت ورزش. اگر به وزارت ورزش ربط داشته باشد ما باید بررسی کنیم و اگر قول از طرف فدراسیون بوده باید به آن عمل کنند.

وی همچنین در مورد بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال گفت: از جهت حکمرانی، فدراسیون‌ها و به خصوص فدراسیون فوتبال استقلال دارند و ما نمی‌توانیم در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشیم. بدیهی است که «علی کفاشیان» نایب ریس اول بوده و به خاطر محرومیتی که کمیته اخلاق برای او در نظر گرفته بود و کمیته استیناف آن را کاهش داده بود او در این فدراسیون حضور پیدا کرده است.  حضور او موضوع داخلی فدراسیون است و به دلیل رد و بدل شدن اساسنامه و به دلیل مصلحت فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش در این موضوع ورود نمی‌کند.

وی در مورد حضور بازنشستگان در فدراسیون‌ها تصریح کرد: از لحاظ حقوقی در مورد بازنشستگان و نواب رییس آن اختلاف نظر وجود دارد اما در مورد شغل‌هایی تمام وقت مانند رییس، دبیر کل و خزانه‌دار نباید بازنشسته شوند اما در قانون نیز ظرفیت‌هایی وجود دارد برای ورود و حضور بازنشستگان در نهادهای دولتی و غیردولتی و در جاهایی که منع حضور وجود دارد. در جایی دیگر می‌بینیم که نواب رییس بازنشسته داریم. اما باز تاکید می‌کنم که اگر سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای به ما در این مورد بدهد ما آن‌ را به فدراسیون فوتبال می‌دهیم که در این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

 

اخبار برگزیدهخواندنیورزشی
شناسه : 116638
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا