۱۰خبر موثر«مدیر عامل چادر ملو »به سهامداران و فعالان معدنی

به گزارش جهان صنعت نیوز:   تقی زاده در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت چادر ملو افزود: این شرکت در سال مالی گذشته موفق به کسب رتبه دوم تولید سنگ آهن دانه بندی، رتبه سوم تولید گندله و رتبه چهارم تولید شمش فولاد در کشور شد.

وی ادامه داد: پارسال چادرملو موفق به استخراج ۵۲ هزار و ۵۵۸ میلیون تن سنگ باطله، ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن دانبه بندی، سه میلیون و ۱۲۲ هزار تن گندله، یک میلیون ۵۸۶ هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون و ۲۱ هزار تن فولاد شد.

این مسوول با اشاره به نامگذاری امسال به جهش تولید، گفت: امسال جهش را با طرح های توسعه و اکتشاف معنی خواهیم کرد.

مدیرعامل چادرملو خاطرنشان کرد: در این راستا مذاکراتی را با وزارت صمت برای در اختیار گرفتن معادن جدید انجام داده و برای انجام اکتشافات جدید آمادگی کامل داریم.

وی از انجام مذاکرانی با وزارت صمت برای ایجاد یک سوپر مگامدول ۲.۵ میلیون تنی آهن اسفنجی خبر داد که سعی می شود بیشتر با استفاده از منابع بانکی آن را اجرایی کنیم.

تقی زاده بیان داشت: در سال مالی گذشته داخلی سازی چهار هزار و ۶۷۵ قطعه در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۲۶ هزار و ۵۰۱ قطعه و لوازم یدکی از محل منابع داخلی تامین شد.

مدیرعامل چادرملو گفت: میزان فعلی سنگ آهن موجود شرکت تنها کفاف سه تا چهار سال نیزاهای شرکت را می دهد و در این راستا باید به اکتشافات جدید پرداخته و به خصوص معدن D19 را فعال کنیم.

وی اضافه کرد: ساخت یک واحد نیروگاه خورشیدی در مجموعه به ظرفیت ۱۰ مگاوات با سرمایه گذاری هفت میلیون یورویی برای امسال در دستور کار است، همچنین کارخانه شماه ۲ گندله تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و ساخت واحد چهار میلیون تنی کنسانتره جدید را با شرکت غدیر ایرانیان در برنامه داریم.

تقی زاده به پروژه انتقال آب خلیج فارس هم اشاره کرد و گفت: این پروژه به احتمال ۹۹ درصد تا پایان امسال به بهره برداری رسیده و آب به اردکان خواهد رسید.

** مشارکت در بخش سنگ آهن استرالیا

وی در ادامه با اشاره به محدودیت معادن سنگ آهن کشور، یادآور شد: استرالیا سالیانه ۸۶۰ میلیون تن صادرات سنگ آهن دارد و هکاران ما در شرکت گل گهر معدنی را در این کشور تملک کرده اند که در مجموع بیش از ۸۰۰ میلیون تن ظرفیت دارد، همچنین امکان استفاده از منابع بانکی ارزان قیمت در این کشور وجود دارد.

مدیرعامل چادرملو همچنین از افزایش سرمایه شرکت از ۶۷ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال (در صورت تصویب) خبر داد.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 116698
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا