هیچ گرم خانه ای تعطیل نبوده

به گزارش جهان صنعت نیوز:  کارکرد گرم خانه ها پناهگاهی برای تمام افراد است. درابتدای شیوع کرونا مراکز متجاهر معتادان ماده ۱۶، عده ای را رها کردند.  که از کمیته کشوری مبارزه با کرونا دستور این عمل را داشتند. که ربطی به شهرداری ندارد. ماده ۱۶ زیر نظر بهزیستی و وزارت کشور است. منتها در خصوص گرم خانه ها بنده دائما در حال سرکشی هستم. خوشبختانه تاکنون چنین دستورالعملی شفاهی وکتبی به ما ابلاغ نشده است. تلاش همه ما بر این بوده که در اوج بحران کرونا هم گرماخانه ها باز بماند. همچنین تمام مراکز هم مجهز به وسایل بهداشتی هستند.

فخاری افزود:  در حال حاضر هم در تمام گرماخانه ها پذیرش وجود دارد. گرچه اقشار مختلفی در این گرماخانه ها وجود دارند. اما در همان اوایل شیوع کرونا خود افراد علاقه ای به بیرون رفتن از گرماخانه نداشتند مگر افرادی که درگیر اعتیاد بودند و تنها برای مصرف خارج می شدند. شب مجددا بر می گشتند. البته افرادی که دارای سوءمصرف مواد مخدر اند خود کمتر در گرماخانه ها حضور می یابند. مگر اینکه هوا به شدت سرد باشد ولی اصولا ترجیح می دهند در مکانی باشند که دسترسی به مواد مخدر داشته باشند. اتاق پدر و فرزند یا مادر و فرزند با ضوابط خاص تنظیم شده و در اختیار افراد قرار می گیرد. همچنین وجود چرخه مددکاری در گرماخانه ها باعث شده که افراد به فضای ایمن تری سوق دهد.

وی در ادامه گفت: گرماخانه های تحت نظر شهرداری از نظر قانونی افراد را مجبور به حضور نمی کنند اما ماده ۱۶ افراد را ملزم می کند ۳ ماه در مرکز بمانند یا اگر تشخیص دهند فرد ترک نکرده این مدت تمدید می شود. تاکنون هیچ گرم خانه ای تعطیل نشده است فقط چند روز پیش گرماخانه منطقه ۸ با مشکلات ساختمانی رو به رو شد که ظرفیت محدودی هم دارند. تمام مددجویان را به مناطق دیگر منتقل کردند و چند روز دیگر هم مجددا باز خواهد شد. حضور مددجویان در گرماخانه های شهرداری کاملا اختیاری است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 117744
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا