xtrim

وزیر راه و شهرسازی از کارگاه عملیاتی قزوین – تنکابن بازدید کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مشاور طرح قطعه نخست این طرح در این بازدید، اظهار داشت: جاده قزوین – تنکابن به عنوان مسیر ارتباطی استان‌های قزوین و مازندران است و کار طراحی آن مربوط به قبل از سال ۸۵ است.

امیر رضایی ادامه داد: در ابتدای طرح، ۲ قطعه آن به صورت محدود و با منابع استانی انجام شد و از سال ۸۵ به بعد نیز اعتبارات ملی برای آن مصوب گردید.

وی گفت: در سال ۸۸ اعتباری از محل فروش سهام به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد و بعد از آن ادامه پروژه به شرکت راه منتقل و مطالعات آن بازنگری شد.

opal

رضایی افزود: این طرح از سال ۹۰ با ترک تشریفات به قرارگاه خاتم واگذار گردید و اولویت اتمام آن نیز از  کیلومتر صفر تا ۶۲ به عنوان قطعه اول در نظر گرفته شد.

این مسوول یادآور شد: بهره برداری از این پروژه به سه هزار و ۲۵۰ تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در قطعه نخست آن نیز ۲ پل طراحی شده اما مورد احداث قرار نگرفته است.

وی یادآور شد: از کیلومتر ۳۳ تا ۴۵ این قطعه نخست با مشکل رانش زمین روبه رو هستیم که باید برای آن نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

جاده اصلی در دست احداث قزوین – الموت – تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین – کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.
با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 117829
لینک کوتاه :