رییس سازمان مدیریت بحران: دعا کنیم زلزله در تهران نیاید

به گزارش جهان صنعت نیوز: «اسماعیل نجار» روز چهارشنبه در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد گفت: من همواره این نکات را در ارتباط با تهران عرض کرده‌ام و گفته ام که اولا دعا کنید تهران زلزله نیاید، این حرف مورد تمسخر هم قرار گرفته و حتی آرم سازمان بحران را برداشتند و جای ارتعاش علامت دعا گذاشتند که نجار فلان حرف را زد.

به گفته وی، حتی روزنامه‌ای هم ما را مسخره کرده بود که من با مدیر مسئولش گفتم ما در یک جامعه اسلامی دعا می‌کنیم، اولین کار ما باید دعا باشد، اما معنایش این نیست که کار دیگری نکنیم،  بعدش هم باید تلاش کنیم که آمادگی مردم را ارتقاء دهیم.

نجار تاکید کرد: به عنوان مثال بیماری در اتاق عمل با تمام تجهیزات پزشکی و همچنین پزشک متخصص و با تجربه مشغول عمل جراحی است که اولین کار این است که دعا کنیم عمل جراحی این بیمار با موفقیت صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ترافیک و جمعیت یکی از مشکلات اصلی کلانشهر تهران است و در مواقع بحرانی نیز این ترافیک و ازدحام بیشتر می شود.

نجار با اشاره به کمبود منبع آب اضطراری در کلانشهر تهران نیز گفت: حدود ۴۷۰ منبع آب اضطراری برای تهران نیاز است که تا الان حدود سه یا چهار مورد از این منابع آماده شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به پیش بینی‌ها در مورد وضعیت زلزله در تهران نیز گفت: طبق گزارش‌هایی که به ما دادند با تمام اقدامات انجام شده، تنها ۱۸.۸ درصد آمادگی در تهران وجود دارد، اما نکات دیگری نیز وجود دارد؛ آیا مثلا ظرفیت برای تردد آمبولانس‌ها وجود دارد که حالا بخواهند اینها تردد کنند؟

وی با بیان اینکه ۳۰  استان کشور را معین استان تهران قرار داده‌ایم، افزود: انتظار این است که هماهنگی استان‌های معین با مناطق شهرداری تهران بیشتر باشد.

نجار همچنین با اشاره به زلزله شهرستان ملارد در جنوب غربی پایتخت نیز گفت: در آن زلزله دیدید که رفتار مردم مناسب نبود، تهران قفل شد در حالی که هیچ ریزش آواری هم رخ نداده بود.  

وی همچنین درخصوص ساماندهی پدهای بالگردها در پایتخت نیز گفت: باید بتوانیم از ظرفیت نیروهای نظامی استفاده کنیم و در زمان زلزله بتوانیم از فرودگاه مهرآباد و همچنین قلعه مرغی و دوشان تپه مجروحان را به سایر شهرها منتقل کنیم.

جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران با حضور اسماعیل نجار، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از مدیران دستگاه های مربوطه در سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 121901
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا