صدور مجوز تاسیس ۲۶ مرکز پژوهش صنعتی و معدنی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «مهرداد صفوی فرخی» افزود: در سال ۹۸ همچنین ۳۳۵ مورد جواز تاسیس خدمات فنی و مهندسی صادر شده که این تعداد نسبت به سال قبل از آن، ۴.۳ درصد رشد داشته است.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش وزارت وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هرساله نیازهای پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت استخراج شده و دانشگاه های کشور از آن استفاده می‌کنند و برای امسال نیز ۶۰۰ پروژه شناسایی و معرفی شده اند.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۲۲۰ پروژه نیازسنجی شده و امسال نیز بر همین اساس و برای پایداری این موضوع، طرح تاپ را راه اندازی کردیم تا با اجرایی ساختن این برنامه، ارتباط بین صنعت و دانشگاه را سیستماتیک کنیم و بنگاه‌ها بتوانند نیاز خود را در سامانه اعلام کنند.

صفوی فرخی با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید توانمندی خود را اعلام کنند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود، اضافه کرد: در این زمینه وزارت علوم از سامانه هایی برخوردار است که پروژه‌های مشترک بین صنعت و دانشگاه را به یکدیگر وصل می کند.

وی گفت: امسال ۶۰۰ پروژه استخراج و شناسایی شده و در سامانه تاپ گذاشته می‌شود، البته این تعداد پروژه جدا از نیازهایی است که بنگاه ها خواستار آن بودند.

صفوی فرخی ادامه داد: یکی از حوزه های پررنگ در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری، آموزش‌های کاربردی است و به عبارتی باید آموزش در دانشگاه‌ها به گونه ای ارائه شود که جوابگوی نیازهای بخش صنعت، معدن و تجارت باشد که به آن آموزش مهارتی اطلاق می شود؛ در این زمینه کار مشترک وزارت صنعت با وزارت علوم از سال‌های قبل در حال انجام است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 122468
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا