تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای استارتاپ‌های اقتصاد دیجیتال

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی محمدی روز دوشنبه در چهارمین رویداد دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی که در حوزه اینترنت اشیا (IOT )  به صورت مجازی برگزار شد، افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال بازار اینترنت اشیا به  ۱.۷ تریلیون دلار در دنیا برسد که این تقریبا برابر با تولید ناخالص داخلی یک کشور همچون ترکیه و کره جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها، تعداد اشیای متصل در دنیا تا پایان سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۰ میلیارد اشیا می رسد که این تعداد ۲.۵ برابر سال ۲۰۱۶ است؛ این نشان دهنده یک ترند عجیب و غریب در حوزه اینترنت اشیا است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارداشت: حتی در زمینه سرمایه گذاری بر روی اینترنت اشیا تحول شگرفی انجام شده است، این موارد نشان می دهند که ترندهای قوی در زمینه اینترنت اشیا خواهیم دید، بازار اینترنت اشیا تا ۲۰۲۵ به پنج تریلیون دلار می رسد، این باعث یک اتفاق عجیب و غریب در حوزه اقتصاد خواهد بود.

محمدی به کاربردهای متنوع اینترنت اشیا اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از اینترنت اشیا که در سال ۲۰۱۸ توانستند در آمریکا سرمایه گذار جذب کنند، ۲۵درصد در حوزه شهر هوشمند، ۱۷ درصد در هوشمند سازی خطوط تولید، تعمیر نگهداری و زنجیره های تامین بودند؛ این موارد فرصت هایی را به ما نشان می دهد که در ایران کمتر به آن پرداخته ایم.

وی ادامه داد: موارد بیان شده تلنگری است که اگر به آن دقت نکنیم دچار  عقب ماندگی در اکوسیستم نوآوری در زمینه اینترنت اشیا می شویم به همین دلیل در صدد هستیم که از این استارت آپها حمایت های لازم را به عمل آوریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  حمایت این ستاد را از استارتاپ هایی که در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری های مرتبط با تولید هوشمند هستند، اعلام کرد و گفت:  در این زمینه از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری تسهیلاتی شامل ۲۰۰ میلیون تومان بانرخ سود پایین و کم بهره در نظر گرفته که می تواند به وام بلاعوض تبدیل شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری

شناسه : 123165
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا