اظهارات اخیر تئوریسین اصلاحات به مذاق تندروها خوش نیامد

محمود صادقی * چند روز گذشته اولین بار علی خضریان، نماینده تهران در مجلس یازدهم ادعای واردات گندم توسط سعید حجاریان را در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی مطرح کرد. موضوعی که توسط کانال های تلگرامی با نام و بی نام زیادی از جمله روز نو، افسران جنگ نرم و عماریون منتشر و هدایت می شود.

اقدامات سازمان یافته و هماهنگی که اصولگرایان تندرو در دستور کار خود قرار داده اند و البته تازگی هم ندارد و پیش از این نیز بارها شاهد چنین رفتارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی از آنها بوده ایم. ولی با این تفاوت که این بار تخریب ها را متوجه اشخاص و چهره های مطرح کرده اند.

البته اطلاع خاصی درباره فعالیت فرزند آقای حجاریان ندارم ولی در خبرها خواندم که در پاسخ به ادعای نماینده اصولگرای مجلس که چنین ادعا و اتهامی را متوجه او کرده گفته است: «از جنابعالی دعوت می‌شود تا به روش مقتضی اسناد و مدارک خود را نزد مراجع قانونی ارائه کنید تا رسیدگی قانونی صورت گیرد. بدیهی است با اثبات کذب این ادعاها وقوع عمل مذموم و مجرمانه افترا و تهمت از سوی جنابعالی مفروض خواهد بود.»

بنابراین به نظر می رسد این افراد به دلیل موضع گیری و نظریه پردازی های اخیر سعید حجاریان درباره تحولات آینده و خروج از وضعیت فعلی برای مجلس آینده مطرح کرده است، به شدت عصبانی و ناراحت هستند. پس تخریب او را در دستور کار سازمانی و هماهنگ خود قرار داده اند.  

البته صدا و سیما هم ظاهرا در این تخریب با تندروهای اصولگرا همداستان شده است. در حالی که صداوسیما باید رسانه ای ملی باشد، ولی سال ها است نشان داده اینطور نیست. هرچند که این اولین بار نیست صداوسیما دست به چنین اقدامات سیاسی و جناحی می زند، ولی این بار بسیار بی پرواتر و آشکارتر دست به تخریب اشخاص اصلاح طلب زده است. بدون اینکه اتهام این افراد اثبات شده باشد، در رویه ای خارج از قانون از اشخاص در برنامه های خبری خود نام می برد. یعنی در این پروژه تخریبی بسیار هماهنگ عمل می کنند در حالی که این کار خلاف قانون است و آقای حجاریان می تواند علیه صدا و سیما و تخریب کنندگان خود، اقامه دعوی کند. ضمن اینکه باید علاوه بر طرح شکایت درباره این موضوع شفاف سازی کند تا افکار عمومی بدانند این موضوعات صحت ندارد.

نکته قابل تامل این است که شاید نوعی تلاش برای تغییر فضا صورت گرفته است و با توجه به محاکمات مختلفی که در دستگاه قضایی در حال انجام است و باند افرادی که در قوه قضاییه در حال محاکمه هستند، سرو صدای زیادی در جامعه به راه انداخته است؛ برخی قصد دارند افکار عمومی را به سمت دیگری منحرف کنند و فضا را تحت الشعاع قرار دهند. بنابراین از آنجایی که اصلاح طلبان کمتر در کارهای اقتصادی دست دارند و درمفاسد اقتصادی کمتر دستشان آلوده است، سعی دارند تندروها علیه اصلاح طلبان پازل سازی کنند.

پس آقای حجاریان می تواند هم علیه صداوسیما و هم اشخاصی که این اتهامات را به او وارد کرده اند و ظاهرا اولین بار توسط آقای خضریان نماینده تهران این موضوع مطرح شده است، اقامه دعوی و شکایت کند و در عین حال درباره ابهامات ایجاد شده شفاف سازی کند.

البته از چنین اقدامات تخریبی که آبروی افراد را هدف قرار می دهد در عجبم ولی رفتار ناجوانمردانه و بی اخلاقی است که رقبای سیاسی برای از میدان به در کردن دیگران به کار می برند و البته اقدام جدیدی هم نیست و بارها سابقه داشته است.

دلیل این رفتار هم جایگاه اجتماعی است که اصلاح طلبان در افکار عمومی و جامعه دارند. بنابراین چون اصولگرایان تندرو در جلب افکار عمومی دست خالی دارند، می کوشند برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مانع از ورود اصلاح طلبان با هر شیوه تخریبی شوند.

هرچند که مجلس یازدهم فعلا با شعار و همان حال و هوای انتخاباتی کار می کند و دست به تخریب اشخاص می زند و چون اصلاح طلبان نفوذ مردمی دارند، می کوشند با این شیوه های ناجوانمردانه و غیراخلاقی جلوی ورود آنها را به فعالیت سیاسی بگیرند. ولی معتقدم نوعا از این کارها نتیجه نمی گیرند و این رفتار ضد تبلیغی برای خودشان خواهد بود.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها 

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 123323
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا