جزئیات تهاتر مصالح ساختمانی برای تولید مسکن ارزان

به گزارش جهان صنعت نیوز: علاءالدین ختایی در نشست خبری به تشریح وضعیت بخش تولید مسکن طی دو سال اخیر پرداخت و با بیان این که نرخ مصالح ساختمانی و دستمزدها در بخش ساخت و ساز مسکن روی قیمت‌ها تأثیرگذار بوده که باید این مسئله را مدیریت کنیم، اظهار کرد: قیمت نهاده‌های ساختمانی نسب به سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است، اگر سال قبل می‌توانستیم قیمت مصالح را کنترل کنیم در بخش ساخت و ساز نسبت امسال ۳۵ درصد جلو افتاده بودیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری زمین و مجوزهای ساخت و ساز در قیمت تمام شده مسکن، ادامه داد: برخی دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت راه و شهرسازی در رابطه با تولید مسکن همکاری می‌کنند و زمین را با قیمت پایین در اختیار سازندگان و مردم قرار می‌دهند.

وی با یادآوری این که وزارت راه در طرح ملی مسکن این کار را انجام داده است، افزود: در تفاهم با این وزارتخانه مصالح ساختمانی ساخت ۱۰۰ هزار مسکن را به صورت تهاتری تأمین خواهیم کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در ادامه به جزئیات مربوط به هزینه‌های ساخت اشاره کرد و گفت: دستمزدها ۳۰ درصد، مصالح ساختمانی عمومی ۳۵ درصد و مصالح ساختمانی پایه (میلگرد و سیمان) ۲۵ درصد هزینه ساخت و ساز مسکن هستند.

ختایی راهکار کاهش هزینه‌های تولید مسکن را تأمین مصالح ساختمانی به صورت تهاتر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی خالی است که می‌توانیم با تأمین مواد اولیه از این پتانسیل برای تولید نهاده‌های ساختمانی ارزان قیمت و با نرخ ثابت استفاده کنیم. مهم‌ترین نتیجه عملیاتی شدن این برنامه ساخت مسکن با قیمت‌های مناسب و ارزان در مقایسه با نرخ‌های کنونی است.

وی با اشاره به استقبال کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی از این برنامه، اظهار کرد: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای تهاتر سیمان به عنوان یکی از مصالح ساختمانی پایه به تفاهم رسیده ایم.

وی تاکید کرد: با استفاده از چنین ظرفیت‌هایی شاهد جهش فروش در صنعت ساختمان و به دنبال آن فعال شدن حدود ۲۰۰۰ خدمات مرتبط با این حوزه خواهیم بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 123978
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا