انتقاد از عملکرد وزارت جهاد در توزیع نهاده های دامی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  عباس حاجی زاده اظهار کرد: بروکراسی توزیع در وزارت جهاد کشاورزی عامل تشدید کمبود و گرانی نهاده های دام و طیور شده است.

وی با استقبال از مصوبه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در ایجاد امکان ترخیص اعتباری کالاهای رسوبی برای همه واردکنندگانی که در انتظار تامین ارز هستند، افزود: درحال حاضر بروکراسی توزیع در وزارت جهاد کشاورزی باعث رسوب کالا و کندی عرضه نهاده های دامی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اساس رویه های ابلاغی، هر واردکننده برای اینکه کالای خود را اظهار و در سامانه بازارگاه عرضه کند باید از معاونت امور تولیدی وزارت جهاد کشاورزی مجوز بگیرد که صدور  این مجوز بعضا تا ۲۰ روز زمان می‌برد.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران تصریح کرد: البته پس از اینکه واردکنندگان مجوز اظهار و عرضه نهاده های دامی در سامانه بازارگاه را اخذ کردند، مراجعه  دارندگان حواله های خرید و حمل نهاده های دامی به سامانه بازارگاه گاهی بین چند روز تا چند هفته زمان می برد.

حاجی زاده با اشاره به کمبود نهاده های دام و طیور در بازار خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار به شدت با کمبود نهاده های دامی مواجه  است و هیچ دلیلی برای ایجاد این همه ایستگاه غیرضروری و مانع در مسیر عرضه نهاده های دامی وجود ندارد .

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی خاطرنشان کرد: وقتی کالا تحت کلید وزارت جهادکشاورزی و صرفا به افراد معرفی شده  توسط این وزارتخانه توزیع می‌شود این همه اتلاف زمان در روند توزیع  نهاده های دامی نتیجه ای جز تحمیل هزینه های سنگین به اقتصاد کشور و کندی جریان عرضه نهاده های دامی که مواد اولیه برای صنایع دام و طیور است را در پی نخواهد داشت.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 124232
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا