مشکلی در تأمین کود اوره برای محصولات اساسی وجود ندارد

به گزارش جهان صنعت نیوز: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به مصاحبه درج شده تحت عنوان «کشاورزان با کمبود کود اوره مواجه هستند / قیمت در برخی مناطق رکورد زد» واکنش نشان داد و اعلام کرد: سهمیه ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال جاری مقدار ۲.۲ میلیون تن است که از این مقدار از ابتدای سال جاری طبق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی تاکنون بیش از ۷۷۰ هزارتن کود اوره در کلیه استان‌ها توزیع شده است.

این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد و نسبت به میانگین بلندمدت دهه اخیر بیش از ۴۲ درصد رشد داشته است. این در حالی است که هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار تن نیز ذخیره استراتژیک کود اوره در انبارهای این شرکت و شبکه کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی موجود است.

ضمناً در خصوص قیمت فروش کود اوره نیز اعلام می‌شود که قیمت فروش این محصول در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی ۵۴۵,۰۰۰ ریال است. اظهاراتی مبنی بر قیمت فروش هر کیسه ۱۶۰ هزار تومان در بازار آزاد جای تردید داشته و قابل تأمل و بررسی است زیرا این قیمت حتی از قیمت فروش اوره در بورس کالا نیز به مراتب بیشتر است.

ضمن اینکه روزانه ده‌ها خبر و گزارش از توزیع روزانه و سراسری کود اوره در کلیه استان‌های کشور از طریق وبسایت این شرکت به آدرس www.assc.ir و ده‌ها ویدئو در کانال این شرکت در سایت آپارات به آدرس www.aparat.ir/assc در دسترس کلیه ذینفعان، فعالان بخش کشاورزی و اعضا و نمایندگان تشکلهای بخش کشاورزی بوده و صحت آن نیز از طریق مراجع مسئول در استان‌ها قابل احصاء است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 124617
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا