کاهش ۸۵ درصدی جرایم فیشینگ پس از عملیاتی‌سازی رمز دوم پویا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  با عملیاتی‌سازی شدن رمز دوم پویا از دی‌ماه سال گذشته، میزان «افشای اطلاعات حساس کارت بانکی» و رخدادهای مرتبط با «فیشینگ درگاه‌های پرداخت» در اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به میانگین رخدادهای شناسایی‌شده در ۹ ماه ابتدایی سال، به ترتیب حدود ۹۰ و ۸۵ درصد کاهش داشته است.  

این آمار از نتایج رصد رخدادهای سایبری شبکه بانکی به دست آمده است، اما از سوی دیگر اطلاعاتی که بانک مرکزی در خصوص تعداد دستورات قضایی ابلاغ‌شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در حوزه جرائم سایبری در اختیار دارد، نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه تعداد این دستورات، هم‌زمان با عملیاتی سازی رمز دوم پویا است.

رشد ۴۰۰ درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا با موضوع برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در ابتدای سال ۱۳۹۸ در مقایسه با نیمه اول سال ۱۳۹۷ و تخمین رشد نگران‌کننده تعداد این پرونده‌ها تا انتهای آن سال، نگرانی های جدی ایجاد کرده بود که بانک مرکزی به ‌منظور صیانت از دارایی‌های مشتریان بانکی، با ترسیم یک طرح اقدام مشترک در نظام بانکی، پویاسازی رمزهای دوم کارت‌های بانکی را تا پیش از پایان سال ۱۳۹۸، در دستور کار خود قرار دهد.

فیشینگ به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و … از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و… گفته می‌شود.  

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلاندانش و فناوری
شناسه : 125816
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا