انجام تشریفات گمرکی با صحت سنجی اطلاعات ثبت سفارش
به گزارش جهان صنعت نیوز: سید روح اله لطیفی اظهار داشت: با عنایت به وقفه و قطعی سرویس استعلام ثبت سفارش وزارت صمت، از تاریخ هشتم مرداد ۹۹ و عدم ارسال اطلاعات از طریق سرویس مذکور که منجر به بروز مشکلات جدی در فرآیند تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اساسی و فسادپذیر در کشور شده است، ضروری است با توجه به اینکه ترخیص قطعی کلیه کالاهای تجاری از گمرک به غیر از موارد استثنا قانونی، در تمامی رویههای بانکی، واردات در مقابل صادرات و بدون انتقال ارز منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک است، کلیه گمرکات اجرایی ضمن توجه به تعهد سیستمی مأخوذه از صاحبان کالا و اظهار کنندگان درخصوص وجود و صحت اطلاعات ثبت سفارش، مکلفند با استفاده از کد رهگیری بانک، نسبت به فراخوانی اطلاعات اعلامیه تأمین ارز اقدام کرده و ضمن اطمینان از رعایت سقف ثبت سفارش از لحاظ تعداد، وزن و ارزش کالا و نیز ارائه مجوزهای قانونی، اقدام لازم درخصوص انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا صورت پذیرد.
سخنگوی گمرک ایران افزود: بدیهی است در خصوص اظهارنامههای مسیر سبز مطابق بخشنامه شماره ۵۴۱۹۵۲/۹۹ مورخ ۱۳ مرداد ۹۹ کنترل فوق الذکر توسط کارشناسان درب خروج صورت پذیرد.
لطیفی گفت: در بخشنامه گمرک ایران تاکید شده است با عنایت به اهمیت و ضرورت موضوع، ضمن تأکید مجدد بر دقت کامل و مضاعف در بررسیهای مذکور، بدیهی است مسئولیت حسن انجام اجرای این بخشنامه برعهده بالاترین مقام مسئول گمرکات اجرایی است.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
لینک کوتاه :