دولت هیچ حمایتی از کارگران نکرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  عضو شورای عالی کار با بیان اینکه هزینه‌های کرونا روی دوش کارگران بیش از حد بوده است، گفت: دولت باید گزارشی از نحوه حمایت‌هایش از جامعه کارگری ارائه دهد.

ناصر چمنی اظهار داشت: کرونا بیشترین تأثیر را در جامعه‌کارگری گذاشت؛ کارگران از همه جا تحت فشار و در معیشت خود دچار مشکل هستند و دستمزدشان زیر خط فقر است؛ طی ماههای گذشته نیز هزینه‌های کرونا مزید بر علت شده و سختی‌های آن برای جامعه کارگری بیش از اندازه بوده است.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: دولت هنوز حمایت‌های لازم را از جامعه‌کارگری نکرده است؛ ما در این شرایط کرونا مدیون جامعه پزشکی کشور هستیم اما جامعه کارگری هم در این شرایط کار را تعطیل نکرده‌اند و به جز بخش خدمات، کارگران بخش‌های تولیدی و صنعتی شبانه‌روزی در حال کار هستند اما هیچ‌وقت اسمی از این قشر برده نمی‌شود.

وی گفت: حمایت چندانی از دولت ندیده‌ایم. بحث بیمه بیکاری نیز هنوز به صورت صد درصدی اجرا نشده است.

چمنی با بیان اینکه تسهیلاتی به خانوارهای کارگران نداده‌اند، اظهار داشت: در خصوص ارائه تسهیلات ما چیزی نشنیده‌ایم و اگر مبلغی هم پرداخت شده بسیار محدود بوده که دردی از جامعه کارگری دوا نمی‌کند.

این فعال کارگری تصریح کرد: همین مصوبه‌هایی که ابلاغ شده را به درستی اجرا نمی‌کنند که نمونه آن افزایش حق مسکن کارگران بود که ماه هاست در دولت معطل تصویب است.

وی تاکید کرد: دولت باید گزارشی از نحوه حمایت از جامعه‌کارگری و کارفرمایی ارائه دهد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 128860
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا