بهره‌برداری از ۵۳ طرح آب و برق و امیدی که به بارنشست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  نیمه دوم پارسال بود که «رضا اردکانیان» وزیر نیروی دولت دوازدهم به مردم و خبرنگاران وعده داد در قالب یک پویش به نام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران طرح‌های بزرگ و مهمی در صنعت آب و برق برای سراسر ایران به بهره‌برداری برساند.

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با هدف ایجاد فرصت برای تبیین خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شده و همچنان تداوم دارد.

اردکانیان راه‌اندازی این پویش را فرصتی برای نشان دادن علاقمندی مردم ایران به تداوم آبادانی کشور دانست.

پویش پارسال و در پایان گام نخست خود بهره‌برداری از  ۲۲۷ پروژه بزرگ آب و برق به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان را محقق کرد.

«حسن روحانی»رئیس جمهور پارسال در جلسه  هیات دولت افتتاح طرح‌های عظیم آب و برق در سخت‌ترین شرایط تحریمی را سیلی محکمی برابر قدرت متجاوز دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، روند آبادانی کشور بویژه در حوزه آب و فاضلاب باوجود تحریم‌های دشمنان، جهشی و جهادی تداوم یافته است، تاکید کرد: اکنون با افتخار می‌توانیم بگوییم در حرکت پرشتاب در مسیر آبادانی کشور، فقط در حوزه آب، ۹۹.۹ درصد جمعیت شهرنشین و بیش از ۸۲ درصد جمعیت ساکن روستاها از آب شرب پایدار برخوردارند و این برای ایران اسلامی افتخارآمیز است.

 حسن روحانی با قدردانی از تلاش مدیران، مهندسان و کارگران وزارت نیرو و بخش خصوصی گفت: مردم پرنشاط باشند و بدانند باوجود فشارها و تحریم‎‌ها، مسوولان و دولت همواره آماده خدمت رسانی و کاستن از مشکلات آنان هستند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

رئیس جمهور اظهار داشت: اینکه قادریم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی، هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر ۵۰ روز یک تصفیه خانه آب شهری افتتاح کنیم، بسیار با اهمیت و افتخار آمیز است.

روحانی با اشاره به اینکه کل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور در ابتدای انقلاب تنها ۴ عدد بوده و این رقم اکنون به ۲۴۲ تصفیه خانه فاضلاب رسیده است، گفت: همچنین ما در ابتدای انقلاب اسلامی فقط ۲۷ تصفیه‌خانه آب در کل کشور داشتیم که این رقم اکنون به ۱۵۶ تصفیه‌خانه رسیده که ۳۷ تصفیه‌خانه آن در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نظم و ترتیب و زمانبندی دقیق در اجرای طرح‌ها و دادن وعده دقیق افتتاح این طرح‌ها به مردم گفت: تحقق این مهم از آرزوهای من بود و خوشبختانه امروز در بخش آب و برق به این نقطه مهم دست یافته‌ایم و این باعث نشاط و امیدوار شدن بیش از پیش مردم است.

روحانی پیشبرد طرح‌های آبادانی در منطقه غرب کشور بویژه در بخش‌های مرزی را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: خوشبختانه در این عرصه کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفته و در این راستا ۵۳ سد در نقاط مرزی اجرا شده که از این رقم، ۲۴ سد در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است.

اکنون و در گام دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح ۵۳ پروژه آب و برق با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر نیرو در این باره گفت: طبق وعده‌ای که با هموطنان کردیم تا پایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ آب و برق در همه استان‌های کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی، داخلی و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم بخش خصوصی به ثمر خواهد رسید.

اردکانیان ادامه داد: تاکنون و با احتساب پروژه‌های امروز، ۵۳ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان افتتاح شده و ۱۹۷ پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ پروژه از این مجموع ساخت و سازی و ۵۰ پروژه دیگر ساز و کاری اعم از اصلاح روش‌ها، تدوین رویه‌ها و کارهای نرم افزاری است که از یک‌سو تسهیل‌گر اجرای پروژه‌های ساخت و سازی هستند و از سوی دیگر کاهش هزینه‌های اجرای آنها، سرعت دادن به خدمات‌رسانی و کوتاه شدن زمان ارائه خدمات، تسهیل مراجعات مردم و پایداری عرضه آب و برق مطمئن به بخش‌های مختلف کشور را به دنبال خواهد داشت.

وزیر نیرو گفت: تاکنون ۳ پروژه از مجموع پروژه‌های ساز و کاری افتتاح شده که یکی از آنها سامانه بیمه مشترکان است که از امسال بویژه در بخش خانگی، مشترکانی که ناشی از نوسانات برق و برخی خرابی‌ها و اتفاق‌ها وسایل برقی آنها آسیب می‌بیند به‌صورت برخط از طریق تلفن همراه می‌توانند نسبت به تکمیل پرونده و ادعای خسارت اقدام کنند و شرکت‌های بیمه طرف قرارداد توانیر برابر ضوابط نسبت به بازپرداخت خسارات اقدام می‌کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانسیاسی
شناسه : 128983
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا