کلاهبرداری با عنوان خرید بن تخفیف کالا

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد:  اخیرا برخی از کلاهبرداران با ارسال پیامک تحت عناوین مختلف از جمله «مشترک گرامی شما با کد معلوم برنده شدید» برای باطل نشدن بن تخفیف خود فوری تماس بگیرید اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: پس از تماس قربانی، به بهانه تعلق گرفتن سبد کالا، قربانیان را به سایت‌ها و درگاه جعلی بانکی هدایت کرده و پس از اینکه فرد همه اطلاعات کارت بانکی خود را وارد می‌کند تمام اطلاعات حساب کپی‌برداری شده و در کسری از ثانیه موجودی حساب آنان مورد سرقت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کاربران به هیچ وجه به پیامک‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز وجه ضمن رویت جنس از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

آدینه‌لو با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران گفت: اگر شهروندان فرق بین درگاه ایمن و جعلی را بشناسند از کلاهبرداری‌های اینترنتی ایمن خواهند شد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اخبار برگزیده
شناسه : 129090
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا