آمادگی سازمان بورس برای صدور مجوز تشکیل «دارا دوم»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اخبار منتشره طی دیروز و امروز در خصوص راه‌اندازی صندوق دارا دوم ، گفت: قیمت سهام شرکت‌ها متاثر از عوامل بنیادی است و سرمایه گذاران باید با تحلیل صورت‌های مالی شرکت‌ها، طرح‌های توسعه‌ای، میزان تولید و فروش و … اقدام به تصمیم‌گیری در خصوص خرید و فروش سهام کنند.

وی اظهار داشت: صرف نظر از ورود صندوق ETF پالایشی‌ها، سهام شرکت‌های این صنعت از بنیاد مناسبی برخوردار بوده و این اخبار نباید بر روند عرضه و تقاضای سهام این شرکت‌ها اثر بگذارد.

 خدابخش با اشاره به اینکه سودآوری، دارایی و برنامه‌های آتی شرکت‌ها از جمله مهمترین موارد تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران است، ادامه داد: بنابراین تشکیل یا عدم تشکیل ETF جدید (دارا دوم) روی قیمت سهام شرکت‌هایی که قرار است وارد این صندوق شوند، اثری ندارد.  

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تشکیل صندوق دارای دوم اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان فراهم کننده بستر تشکیل این صندوق‌ها همیشه آمادگی خود را اعلام کرده است و در این خصوص آمادگی کاملی وجود دارد.

خدابخش تاکید کرد: بر این اساس واکنش کنونی بازار در این خصوص از نظر مباحث مالی و بنیادی مورد قبول نیست و سهامداران هم باید در انجام معاملات خود به این موضوع دقت کنند و درگیر هیجانات نشوند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 129166
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا