کاملا هریس؛ برگ برنده یا پاشنه آشیل جو بایدن

به گزارش جهان صنعت نیوز:   او یک انتخاب مطمئن و عملی بود. او همچنین اکنون می تواند وراث آشکار حزب دموکرات باشد. در حال حاضر نگرانی مهم این حزب این است که چگونه هریس ممکن است به بایدن کمک کند تا در کاخ سفید پیروز شود. کامالا هریس که از سال ۲۰۱۷ میلادی یکی از سناتورهای کالیفرنیا بوده سیاستمداری از طیف میانه روی حزب دموکرات محسوب می شود. او دادستان محلی شهر سان فرانسیسکو و دادستانی کل کالیفرنیا را نیز در کارنامه خود دارد.

تنوع

به بیان صریح، حزب دموکراتیک امروز چندان شبیه جو بایدن نیست. جوان است و از نظر اخلاقی متنوع است. به طور فزاینده ای آشکار بود که جو بایدن، نامزد پیش فرض دموکرات ها نیاز به پیدا کردن شخصی جوانتر و غیر سفید پوست برای جلب آرای  بیشتر دارد.

هریس که پدرش جامائیکایی و مادرش هندی است، این نیاز خاص را برآورده می کند. او هم به عنوان اولین زن سیاه پوست و هم به عنوان اولین آسیایی تبار تبدیل به کسی می شود که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش مهمی ایفا می کند و اگرچه در ۵۵ سالگی دقیقاً جوان نیست، اما در مقایسه با جو بایدن۷۷ ساله او کاملاً چابک است.

سه شنبه گذشته، قبل از آنکه هریس به عنوان معاون منتخب بایدن برگزیده شود، در مورد لزوم تنوع در رهبری حزب توئیت کرد. او نوشت: «زنان، به ویژه زنان سیاه پوست مدتهاست که در دفتر منتخب کمتر نماینده هستند و در ماه نوامبر فرصتی برای تغییر آن داریم.» به نظر می رسد کامالا هریس می تواند مستقیماً مسئول برخی از این تغییرات باشد.

اگر این وظیفه ای است که هریس باید به انجام برساند، تاریخ نشان می دهد که او به وظیفه خود به خوبی عمل می کند. بایدن مطمئناً به یاد می آورد که هریس بود که در اولین بحث اصلی دموکراتیک در ژوئیه سال ۲۰۱۹ با او همراه شد و مخالفت خود را در زمینه کار برای پایان دادن به تفکیک در مدارس دولتی اعلام کرد.

هریس همچنین ثابت کرده که در زمان حضور در مجلس سنا یک بازپرس بسیار مصمم و پرخاشگر است.  ترامپ ممکن است او را دوست نداشته باشد، اما ممکن است تند و پرخاشگر دقیقاً همان چیزی باشد که بایدن در این پاییز به دنبال ان است.

ثبات

یک مورد  درباره سیاستمدارانی که برای اداره ملی کاندید شده اند و بارها گفته شده این است که درک فشارهای سنگین این گونه کمپین ها تا زمانی که شخص واقعاً در یک راس امور کشور نباشد، نمی تواند این جایگاه را به خوبی درک کند.

اگرچه پیشنهاد ریاست جمهوری هریس در سال ۲۰۲۰ ناموفق بود و او پیش از بسیاری از رقبای خود کنار گذاشته شد، اما او هنوز می داند که دوست دارد تحت چنین نظارت قرار بگیرد. هنگامی که او مبارزات انتخاباتی خود را در ژانویه ۲۰۱۹ آغاز کرد، با او مانند یک مدعی برتر رده بندی ریاست جمهوری رفتار شد. مدتی در ماه ژوئیه، پس از اولین عملکرد جدی در مناظره، او به صدر برخی از نظرسنجی های اولیه صعود کرد.

هریس حداقل برای مدتی در آتش انتخابات بوده و می داند چه احساسی دارد. با توجه به اینکه او قبلاً به دنبال ریاست جمهوری بوده است، برای بسیاری از آمریکایی ها غیرممکن نیست که روزی او را به عنوان رئیس جمهور تصور کنند. سناتور کالیفرنیا ممکن است پویا ترین کاندیدای پیگیری تبلیغات انتخاباتی در سال ۲۰۱۹ نباشد و مطمئناً او تقریباً موفق ترین فرد نبوده ، اما در این مرحله او یک مقدار شناخته شده است. و برای بایدن ، که در حال حاضر در صدر نظرسنجی ها قرار دارد، بهترین موقعیت است.

هریس پلیس است

هریس بیش از هر یک از سایر مدعیان جایگاه معاون ریاست جمهوری، از پیشینه اجرای قانون برخوردار است. با توجه به تظاهرات اخیر در مورد وحشیگری پلیس و ادعاهای مربوط به نژادپرستی نهادی در اجرای قانون، معاونت ریاست جمهوری هریس ممکن است برخی از مترقیان را در صف طرفداران حزب دموکرات قرار دهد.

هریس هم به عنوان وکیل ناحیه سان فرانسیسکو و هم به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، با پلیس در رابطه با مظنونین همکاری کرده است – حتی در مواردی که ممکن است این مظنونان به اشتباه محکوم شده باشند. هرچند که او با مجازات اعدام مخالفت شخصی داشته، اما او در حین کار خود از استفاده از آن حمایت کرده است.

مبارزه با جرم ممکن است یک ویژگی جذاب در بین رأی دهندگان مستقل و محافظه کار متمایل به انتخابات عمومی باشد، اما اگر این پشتیبانی به قیمت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری باشد – ممکن است چندان اتفاق مثبتی رخ ندهد.  از زمان درگذشت جورج فلوید، هریس حمایت خود از اصلاحات در اجرای قانون را صریحاً اعلام و از بعضی از مترقی ها ستایش کرد. اما به جرات می توان گفت که آنها هنوز هم دچار شک و تردید هستند.

پیچیدگی ها

درست است که حضور هریس در فعالیت های ریاست جمهوری به عنوان یک نشانه به نفع او ذکر شد، با این حال، در سوی دیگر اشکالاتی وجود دارد. مبارزات انتخاباتی او، هرچند که با سر و صدای بسیاری آغاز شد، اما نقص های جدی نیز داشت – و برخی از این نقص ها مربوط به خود نامزد بود.

اگرچه هریس به عنوان یک سناتور و دادستان کل امور خارجه دارای سابقه متوسطی است، اما او در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری تلاش کرد تا به سمت چپ متمایل شود. به عنوان مثال، او به نفع آموزش رایگان کالج، برنامه زیست محیطی معامله سبز جدید و مراقبت های بهداشت جهانی، ظاهر شد، اما هرگز صدای این همه قانع کننده در مورد آن به گوش نرسید.

او به خصوص در مورد این سوال که آیا بیمه خصوصی باید ممنوع شود ، مورد سؤال قرار گرفت – که اگرچه از نظر مترقی ها مطلوب به نظر می رسد، اما کیانه روهای زیادی را رنجانده است.

اخلاص ، یا حداقل حفظ ظاهر آن، پاداشی از سوی رای دهندگان را به همراه دارد. در حالی که هواداران دونالد ترامپ همیشه با او موافق نبودند، اما احساس می کردند که او ذهن خود را بیان می کند و نمایش نمی دهد. حرکت هریس از طیف میانه رو به چپ و اکنون به عقب، شاید به سمت میانه رویی بایدن می تواند برخی رأی دهندگان را به این سؤال برساند که نمی دانند ارزش های اصلی او کجاست – یا اینکه اصلاً او دارای ارزش های اصلی است با نه.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 129440
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا