متوسط قیمت یک متر زمین در تهران ۲۵ میلیون تومان شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   نرخ ارز در ماه های ابتدایی سال جاری با نوسان شدیدی مواجه شده و به دنبال این تغییرات قیمت نهاده های ساختمانی نیز افزایش یافته است. عرضه کنندگان مسکن نیز قیمت فایل های پیشنهادی خود در بنگاه های مشاوره املاک  را به دلیل چشم انداز تورمی اقتصاد کشور با تعدیل مثبت به روزرسانی می کنند. تولیدکنندگان و انبوه سازان نیز به عنوان ضلع دیگر فعالان بازار مسکن به دلیل کاهش حاشیه سود ساخت و ساز علاقه کمتری به تولید مسکن نشان می دهند. در نهایت تورم بازارهای موازی نیز به عنوان یک عامل مهم باعث افزایش نرخ مسکن شده است؛ شاخص کل بازار سرمایه در سه ماهه ابتدایی سال از حوالی ۵۰۰ هزار واحد با رشد ۴ برابری به حوالی ۲ میلیون واحد رسیده است و از طرف دیگر بخشی از ارزش افزوده ایجاد شده در این بازار راهی بازار مسکن شده است. مجموعه این عوامل باعث افزایش بی سابقه قیمت مسکن شده است.

نکته حایز اهمیت افزایش حجم معاملات نسبت به بهار سال گذشته است که یکی از دلایل اصلی آن افزایش حجم نقدینگی و انتقال سرمایه های ایجاد شده در بازار سرمایه به بازار مسکن است. با این وجود جم معاملات نسبت به زمستان سال گذشته همچنان در سطح پایین تری قرار دارد.

مرکز آمار ایران نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در فصل بهار ١٣٩٩ را منتشر کرد که بر این اساس،  متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۵۵۱۰۹ هزار  ریال با میانگین مساحت ١٨۶ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل ۲۲.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل۵۰.۴ درصد افزایش داشته ‌است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین

قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین سراختمان مسرکونی کلنگی معامله شرده از طریق بنگاههای معامالت ملکی در شرهر تهران ۱۱۱۲۱۹ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۱۱ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱/۱۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴/۱۱ در صد افزایش دا شته ا ست. همچنین تعداد معامالت فروش زمین یا زمین ساختمان م سکونی کلنگی انجات شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۹/۱۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹/۲۱ درصد کاهش داشته است. در میان مناطق ۱۱گانه ی شهرداری تهران، بیشترین متو سط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان م سکونی کلنگی معامله شده در حدود ۱۴۹۱۴۲ هزار ریال با میانگین مسرراحت ۱۳۱ مترمربع در منطقهی ۷ و کمترین آن در حدود ۱۱۱۱۱ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۱۲ مترمربع در منطقهی۱۱ بوده است. تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین سرراختمان مسررکونی کلنگی در معاملات انجات شررده بین حداقل ۷۱۹۱۷ هزار ریال در منطقه ی ۱۱ و حداکثر ۹۱۱۱۱۱ هزار ریال در منطقهی ۲ بوده است.  همچنین از کل معاملات انجات شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در مناطق ۱۱گانه شهرداری تهران، منطقهی ۱ با ۱/۲۱ درصد، دارای بیشترین سهم و منطقهی ۲۹ با ۱/۲ درصد، دارای کمترین سهم است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی

قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسررکونی معامله شررده از طریق بنگاههای معامالت ملکی در شهر تهران ۲۱۱۱۷۱ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۲۱ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱/۱۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱/۴۷ درصد، افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجات شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۷/۱۹ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹/۷ درصد، افزایش داشته است.  در میان مناطق ۱۱گانه ی شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۷۹۱۱۲۲ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۴۱ مترمربع و متو سط عمر بنای ۲۱ سال در منطقهی ۲ و کمترین آن در حدود ۱۱۴۱۳ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۲۱ سال در منطقهی ۲۱ بوده است. تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسرررکونی در معاملات انجات شرررده، بین حداقل ۱۳۲۴۹ هزار ریال در منطقهی ۲۱ و حداکثر ۹۱۱۷۲۱هزار ریال در منطقهی ۷ بوده است.

 همچنین از کل معامالت انجات شرده برای فروش زیربنای مسرکونی در مناطق ۱۱گانه شرهرداری تهران، منطقه ی ۱ با ۱/۲۱ درصد، دارای بیشترین سهم و منطقهی ۲۹ با ۹/۱ درصد، دارای کمترین سهم است.

متوسط مبلغ اجارهی ماهانه

مبلغ اجاره ی ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه ی پرداختی برای اجارهی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۱۳۷۱۱ ریال با میانگین مساحت ۱۷ مترمربع و متوسط عمر بنای ۲۴ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱/۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴/۷۱ درصد، افزایش داشته است. همچنین تعداد معامالت اجارهی زیربنای مسکونی انجات شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۱/۲۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱/۴۲ درصد کاهش داشته است.

 در میان مناطق ۱۱گانهی شهرداری تهران، بیشترین متوسط مبلغ اجارهی ماهانه به علاوه سه درصد ودیعهی پرداختی برای اجاره ی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۹۳۱۱۱۴ ریال با میانگین مساحت ۲۱۱ مترمربع و متوسط عمر بنای ۲۱ سال در منطقه ی ۲ و کمترین آن ۱۱۳۷۲۱ ریال با میانگین مساحت ۱۷ مترمربع و متوسط عمر بنای ۲۱ سال در منطقهی ۲۹ بوده است. تغییرات مبلغ اجارهی ماهانه بهعالوهی سه درصد ودیعهی پرداختی برای اجارهی هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجات شده بین حداقل ۷۳۲۴۷ ریال در منطقهی ۲۱ و حداکثر ۷۱۱۱۱۱۱ ریال در منطقهی ۷ بوده است. همچنین از کل معامالت اجارهی زیربنای م سکونی در مناطق ۱۱گانه شهرداری تهران، منطقهی ۱ با ۴/۲۳ در صد، دارای بیشترین سهم و منطقه ی ۲۱ با ۹/۱ درصد، دارای کمترین سهم می باشند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 129444
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا