افزایش ۳۵ درصدی آبرسانی به روستاها در هفت سال گذشته

به گزارش جهان صنعت نیوز:   ابتدای انقلاب اسلامی تنها هفت هزار و ۱۹۰ روستا از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخودار بودند که این میزان تا ابتدای دولت یازدهم به ۳۳ هزار و ۲۹۷ روستا ارتقا یافت.

در آغاز به کار دولت دوازدهم تعداد روستاهای دارای آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار به ۳۹ هزار و ۹۳۵ روستا افزایش یافت و با اقدام‌های وزارت نیرو در قالب پویش #هرهفته الف_ب_ ایران این تعداد تا پایان سال گذشته به عدد ۴۴ هزار و ۸۱۱ روستا بالغ شد.

ارائه خدمات زیر بنایی به جمعیت روستایی با توجه به نقش روستاها به عنوان جمعیت مولد در کشور، همواره حائز اهمیت بوده و یکی از مهمترین رسالت‌های کشور و به دنبال آن وزارت نیرو به عنوان متولی تامین آب شرب شهرها و روستاها نیز بوده است.

برهمین اساس با توجه به هدف‌گذاری و تامین اعتبار صورت گرفته از محل ردیف اعتباری بودجه عمومی و تسهیلات صندوق توسعه ملی در طی سال‌های اخیر، مبلغ ۲۰ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال در طول فعالیت دولت یازدهم اختصاص یافته و به ۶ هزار و ۶۳۸ روستا با جمعیت ۴.۳ میلیون نفر آبرسانی شده است.

از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان سال ۹۸ نیز تعداد چهار هزار و ۸۷۶ روستا با جمعیت ۳.۴ میلیون نفر با اعتبار ۴۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال از نعمت آب شرب و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تسریع روند تکمیل طرح ها و پروژه های روستایی کشور از ابتدای سال ۱۳۹۳ در قانون بودجه پایدار شده است.

پیش از این، وزیر نیرو  درباره آبرسانی به روستاها گفته بود: تا پیش از دولت تدبیر و امید حدود یک میلیون نفر از جمعیت روستایی از شبکه‌ آب پایدار برخوردار بودند، اما از ابتدای فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از روستاییان از شبکه‌ آب پایدار بهره‌مند شدند که تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

«رضا اردکانیان»   افزود: حدود ۶۰ هزار روستا در کشور با جمعیت حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۰  میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سکونت دارند.

وی خاطرنشان ساخت: تعدادی روستا در مناطق مختلف کشور هم وجود دارند که هنوز مشکلاتی دارند و تامین آب آنها به شکل پایدار نیست و می‌بایست به روش‌های مختلف برای آنها تامین آب شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 129671
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا