امضای ۱۳ قرارداد نفتی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو

به گزارش جهان صنعت نیوز:   ۱۳ قرارداد مشتمل بر ۱۱ قرارداد به کارفرمایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دو قرارداد به کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره ایران است و همه پیمانکاران طرف قرارداد مطابق روال جاری بسته‌های قراردادی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت، شرکت‌های ایرانی هستند.

این بسته‌های قراردادی در پنج استان خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هرمزگان تعریف شده است. بسته‌های قراردادی‌ شرکت نفت فلات قاره ایران شامل میدان‌های فروزان و رسالت است و بسته‌های قراردادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز شامل رامین، منصورآباد، مارون ۲ و ۵، زیلایی، اهواز ۱ و ۴، مارون ۱ و ۴، سیاهمکان، مارون ۳، مارون ۶، چیلینگر و گرنگان و بالارود است.

 پیش از این، در مهرماه ۱۳۹۷ نخستین قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت برای پروژه سیری (میدان‌های سیوند و اسفند) شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شد و چندی بعد در بهمن‌ماه همان سال، ۹ قرارداد دیگر این طرح مشتمل بر شش بسته کاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (پروژه‌های کبود، گچساران خامی، لالی آسماری، نرگسی، منصوری آسماری و رامشیر) و سه بسته کاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران (پروژه‌های دانان، سعادت‌آباد و نفت‌شهر) امضا شده بود.

به این ترتیب، با امضای ۱۳ قرارداد جدید طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی نفت ایران، تکلیف ۲۳ بسته کاری از مجموع ۳۳ بسته کاری این طرح مشخص می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 130316
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا