قالیباف: درباره اداره وزارت صمت با سرپرست باید شفاف‌سازی شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی با استناد به اصل ۱۳۵ قانون اساسی در جریان جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس قانون آقای رییس جمهور حداکثر سه ماه می‌توانند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت سرپرست تعیین کنند و اکنون سه ماه گذشته است که این وزارتخانه با سرپرست اداره شده و مجددا سرپرستی دیگر معرفی شده است و این امر نیاز به اذن رهبری دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر اذن رهبری اخذ شده است چرا به مجلس شورای اسلامی اعلام نمی‌شود و اگر اذن رهبری گرفته نشده است تصدی سرپرست صنعت، معدن و تجارت اکنون غیرقانونی است و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کنند. ما انتظار داریم در چارچوب قانون عمل کرده و ایشان هرچه سریع‌تر به قانون بازگردند.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: تذکر شما وارد است اکنون بیش از سه ماه است که وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و نیاز به اذن رهبری دارد. تاکنون ما در جریان قرار نگرفته‌ایم که آیا اذن رهبری اخذ شده است یا خیر و باید در این زمینه شفاف‌ سازی شود.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 131148
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا